Tuesday, April 12, 2011

tidak mati walaupun ditikam berkali-kali..


Assalammualaikum...

Kalau aku tanya antara SAHABAT dan KEKASIH korang sume akan pilih sape???!!mesti de yg pilih sahabat sebab dia sentiasa ada di sisi x kira susah ataupun senang dan ada jugak yg pilih kekasih sebab dia la bakal teman sehidup semati...suke ati korang la nak pilih siapa yg penting jangan tersalah buat pilihan...sebab semua pilihan ada di tangan anda....topik aku pada hari yg indah ni cume berkisar pasal PERSAHABATAN...x de nak cite cintan cintun....belum tiba masa nye lagi..muahahaha....

Apa makna sahabat bagi korang???!!bagi aku la kan...korang tak leh tiru tau.lalala~..sahabat tu adalah seseorang yg sentiasa ada disisi kita tidak kira susah ataupun senang...yg sentiasa berusaha tuk membuat yg terbaek dan menyenangi hati sahabat yg lain....agak2nye kita ni seorang sahabat yg baek x???sama2 la kite cermin diri kita balek...

Banyak kan kita dengar kerana cemburu, dendam, hasad dengki, percintaan dan macam2 lagi sebuah persahabatan yg terbina dari kecil tu pun boleh terputus... apa yg ada kat kepala otak tu masa membuat sesuatu tindakan tu??pikirlah secara rasional cikit...kalau takat putus sahabat pastu terus nyah dari kehidupan tak pe...ni tidak...kat depan kita macam malaikat tapi kat belakang Nauzubiilah...kalau lagi teruk yg sampai ada niat tuk membunuh...aku bukan nak buat cerita ye tapi tu la hakikat kehidupan...kadang-kadang sebab yg tak munasabah pun leh nak gado..agak-agak kenapa seorang sahabat sanggup berubah sampai macam tu sekali????!!

Istilah yg sesuai tuk manusia yg x reti nak hargai seorang sahabat adalah TIKAM DARI BELAKANG, GUNTING DALAM LIPATAN dan KAWAN MAKAN KAWAN....itu la yg aku maksud kan tikam banyak kali pun x kan mati cuma yg saket adalah hati...nak buat macam mana..dah nama pn kehidupan...mmg la ade macam2 ragam dan seperti yg aku cerita kat entry ini....kita ni kan pelakon yg hebat...boleh berubah watak dari yg baek terus jd teruk mengalah kan syaitan...

harapnye semua readers aku tak memegang sebarang istilah yg aku senaraikan tu ye..biarlah kita jadi sahabat yg sentiasa menyenangkan sahabat yg lain...daaaa~

Nota dari hati: Tabahkan hati dalam menempuh kehidupan ni wahai sahabat sebab bukan semua hati budi orang kita dapat kenal melalui wajah semata2..setiap ujian yg kita dapat tu tandanya Allah sentiasa sayang kat kita...semoga kita sama2 berjaya...=D

jom tekan sini beramai-ramai..

14 tayar bergolek:

Miss Anis said... [Reply to comment]

harap hbngan persahabatan akan kekal.....

faiz said... [Reply to comment]

mmg susah nak dpt sahabat yg sejati..

MiSzy DiaN said... [Reply to comment]

pershabtan dan percintaan terlalu byk halangan dan dugaan walau sekecil zarah pn.. :)


jom join luck draw.. menang hand made cokelat http://miszydian.blogspot.com/2011/04/dayana-az-dan-miszy-dian-buat-lucky.html

saiful bakhtiar said... [Reply to comment]

sahabat sejati ingat sampai mati


p/s:sy ada wat entri tentang kenangan bersama arwah sahabat sejati saya.

AMIRA ATIYA MYRA_ZOE said... [Reply to comment]

moga2 persahabatan mu kekal selamanya :D

aleen aiden said... [Reply to comment]

payah nk dapat kwn yang true ni kan.hu3

Encik Luncai said... [Reply to comment]

kawan ramai time kita senang tp bila susah semua hilang..hurm

hana said... [Reply to comment]

@Miss Anis
ye..harapnye akan kekal sampai bile2..
=D

hana said... [Reply to comment]

@faiz
betol..
dah kawan bertahun2 pun leh putus sahabat..
tempoh bukan ukuran kn??

hana said... [Reply to comment]

@MiSzy DiaN
mmg la..
dalam hidup ni x lepas dari dugaan..
hehe

hana said... [Reply to comment]

@saiful bakhtiar
betol...
=D

hana said... [Reply to comment]

@aleen aiden
mmg susah..
mana de bnde yg senang kt dunia ni..
=D

hana said... [Reply to comment]

@Encik Luncai
kawan macam tu byk...
hampeh kalo de kawn cmtu...

dayah SnoW Heuka said... [Reply to comment]

sakit kot kene tikam belakang ngn kawan sendiri x(