Monday, April 11, 2011

aku pelakon yg hebat..

salam..

setiap insan yg hidup kat dunia ni sebenarnye pelakon dalam kita sedar atau pun tak..x payah sibuk2 nak g casting la bagai sebab kite ni mmg berlakon diatas pentas dunia...sume nye memainkan watak dan peranan yg tersendiri...betol x???de yg kejam, baik, pendendam,jahat, dan sebagai nye...ibarat dah macam satu movie kehidupan...

kalau tak caye cube korang g duk lepak-lepak kat BUKIT BINTANG, SG WANG, KLCC atau pun mana-mana aje dan perhatikan gelagat orang ramai..tak rasa ke macam korang tengah tengok drama secara live???!!dengan perangai yg entah pe2 dan ada gak yg tak tau malu buat perangai x serupa manusia...

tak sedar ke yg kita hidup kat dunia de garis panduan yg perlu kita ikuti....macam drama kat tv pun ada pengarah, de skrip dan sebagainyekan??...so kita sama kan la kehidupan kite ni ngn sebuah drama tu..kita ada Allah yg perlu kite taati..kita de Al-Quran dan Assunah yg perlu kita ikuti...kalau kita ikut tiap garis panduan yg dh disediakan insyaAllah kita akan sentiasa berada di landasan yg betol....watak yg kita mainkan pun akan jadi baek je kat atas pentas dunia ni..heheh..

ye betol...tak de manusia yg sempurna kat dunia tp kita boleh berusaha untuk jd sempurna kan???tak kan nak berada di takuk lama tanpa sebarang perubahan dan perubahan yg dilakukan tu biarlah kearah yg lebih baek...aku pun bukan la seorang manusia yg baek tapi aku berharap dan berusaha tuk jd lebe baek dan kadang2 aku sendiri terlupa dan terleka dengan dunia..sama2 la kita berubah ye..

aku sebenarnye tak berapa nak puas hati ngn si MIERA LEYANA tu..bukan sebab die tu cantik or seksi (aku lagi comel dari dia)..hahhaa...tapi aku tak suke ayat yg dia keluarkan lepas orang kondem die berpakaian seksi...sebab ko tak nak hipokrit ko pakai seksi camtu???agak2 kepala otak die letak kat mane mase die cakap cmtu??sepatutnye bila orang tegur tu amek la pengajaran dan berubah..ni tidak...ikut dia aje nk pakai pe..adoy...ini bukan masalah hipokrit atau pun pe...aku x paham betol la ngn dunia orang macam tu..aiyaa...mungkin dia x dapat hidayah tuk berubah lagi tp kalau dah mmg x nak bagi peluang kat diri tuk berubah pun nak uat camne kan...

k la...semoga kita semua dapat menjadi manusia yg baek dan dapat berlakon di atas pentas dunia ni dengan watak yg baek2 aje...hehehe....terima la teguran dengan hati yg terbuka kalau ia membawa kearah kebaikan...

nota dari hati: maafla ye kalo aku tulis x serupa bikin...tapi kite kene la berusaha tuk jd lebe baek...tegur menegur amalan mulia...hehe

2 tayar bergolek:

Fariq said... [Reply to comment]

sape miera leyana tu?? artis ke?? tak kenal pun dia tu.. :p

tetibe teringat lagu wing. pentas opera bila baca entri ni..

latest -
Media Mempengaruhi Minda Manusia

hana said... [Reply to comment]

@Fariq
haha..
artis terkenal wat masa skang..
kalau x kenal pn x pe..
x penting sgt..
hahahah..