Sunday, February 17, 2013

Lawatan sambil belajar ke Melaka Part 1...

Assalammualaikum semua..

Tinggal lagi dua minggu sebelum kembali pulang ke Puncak Alam... yeayyyyyy..jadi nya, hujung minggu yg ada terpaksa di gunakan dengan sebaik nya selagi boleh...tak pasti tempat yg menarik untuk di lawati dekat Melaka ni selain Bandar Hilir, Zoo Melaka, Taman Buaya dan bla bla bla sebab dari kecik aku telah di hidangkan dengan lawatan ke Melaka..mentang-mentang la Melaka Bandaraya Bersejarah..asal nk buat rombongan je mesti ke Melaka...kali terakhir aku jejakkan kaki ke Kota A Famosa kira-kira 3 tahun yg lalu (zaman matrik)..

Jadi, semalam kami geng Power Rangers(gelaran yg sangat gah gitu) telah membuat lawatan sambil belajar ke Melaka walau pun nampak macam entah hape-hape tapi seronok juga jalan-jalan sambil bergambar macam kitorang pula pelancong asing..siap bawak tripod lagi tau..jangan tak tahuuuu...

Destinasi pertama adalah Bandar Hilir....

MERDEKA!!!! Memorial Pengisytiharan Kemerdekaan..
ada sesiapa berani nak gado????kedebabooommmm...
Kota A Famosa...
Dataran Pahlawan di sana..
berhenti amek gambar dulu sebelum teruskan pendakian..
Kubur Belanda...
penat tau naik tangga nak sampai atas ni..


nampak Menara Taming Sari dekat belakang tu??
Muzium Senibina Malaysia..
Muzium Islam Melaka..
Muzium UMNO Melaka..
Keratapi pe ye nama nye??!
Air  Force...(suke ati je bagi nama..hakhakhak)
kami penunggu pokok... 
Muzium Setem Melaka..
Kapal??!!
Muzium Dunia Melayu Dunia Islam..
Macam-macam jenis Muzium ada dekat Bandar Hilir tapi cuma Muzium Senibina Malaysia je yg kitorang masuk...muzium lain pandang dari luar je la..hahaha...

2 tayar bergolek:

dhiera said... [Reply to comment]

belajar dekat puncak alam ke?
me pun menyewa kat sini!
baru jugak berhoneymoon ke melaka~

Amsyahril Syahril said... [Reply to comment]


Assalamualaikum Tuan/Puan.

Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.