Tuesday, May 29, 2012

Tiada yg sempurna...terima lah seadanya...

Assalammualaikum semua..

Nampaknya kewujudan blog ini hampir di lupakan sedikit demi sedikit oleh aku sendiri...nak update seminggu sekali pun semakin payah..ini kan pula nak update hari-hari..lagi la haraaaammm...aku tak tahu la semangat apa yg membuatkan aku tiba-tiba rajin tak tentu pasal nak mencemar duli di blog ini..mungkin sebab ramai pembaca setia yg dh mula bising kot???(ayat bajet macam artis yg femes emes pula..hakhakhak..)

Hari ni kita belajar sesuatu yg sangat bermakna ye kawan-kawan..tentang menerima 'dia'(kawan, sahabat or whoelese) dengan seadanya..kadang-kadang kita ni tak sedar yg kita ni cerewet tak tentu pasal..kita mengharapkan dia menjadi 'seseorang' yg sangat sempurna di mata kita..buat itu tak kena, buat ini tak kena..semuanya salah je di mata kita...kalau boleh di ubah, memang nak suruh je doremon tukar kan dia sebijik macam cita rasa yg kita idamkan...

Tapi pernah tak kita cermin balik diri kita ni??!!!cukup sempurna ke kita sampai mengharapkan dia menjadi sesempurna yg kita harapkan??!!!selagi apa yg dia buat itu masih berlandaskan Islam dan tidak melanggar hukum Allah..belajarlah terima diri dia sepenuhnya..tak salah pun kalau dia suka coke tapi kita suka sundae...hihih...
sumber:google

Dalam dunia ni mana ada yg sempurna, jadi jangan mencari yg sempurna kalau diri sendiri pun banyak kekurangan...siapa kata kekurangan tu satu kelemahan??!!kadang-kadang kekurangan itu juga boleh jadi kesempurnaan...sama juga macam ubat yg pahit..walaupun pahit tapi ia mampu menyembuhkan penyakit...

Nota dari hati: jangan nak mengkritik kelemahan orang lain ibarat diri tu dah terlampau sempurna sangat..kang Allah tarik nikmat tu baru terdiam tak berkutik..

4 tayar bergolek:

pepol said... [Reply to comment]

sama la kita,blog da mula terbengkalai,hahaha

misz anis said... [Reply to comment]

true story....=)
rindu la kat awak...=)

Hanih Borhan said... [Reply to comment]

Assalamualaikum...

Saya suka dua2 Coke & Sundae! :p

Anonymous said... [Reply to comment]

betol tuh.. hurmm.. ade kawan yg x tau hargai kawan laen...mgharpkn kesempurnaan hakikat nya diri sendiri pon x sempurna...
nak seorg kwn yg menenangkn.. tp pernah kerh dia tepikir... adakh dier seorg yg menenangkn kwn??
stresss~~