Saturday, February 4, 2012

NOVEL REVIEW: Mencari Taman di Hati

Assalammualaikum semua...

sumber google.
Novel keluaran Jemari Seni memang sentiasa yg pertama bertakhta di hati ini dan kali ini novel MENCARI TAMAN DI HATI karya AIDAH BAKRI telah selamat di khatam kan hari ini juga(selama ni pun memang ak juara baca novel terpantas..ahaks)...

Sinopsis

Berkisar tentang Syuhada yg terikat dengan sepotong janji dan akhirnya menjadi tunangan Zulhelmi selama lima tahun dalam keadaan terkapai-kapai tanpa ikatan yg ada makna..lalu Syuhada nekad memutuskan ikatan janji tersebut...kehadiran Shahrul Riezman dalam kehidupan Syuhada sedikit sebanyak berjaya menimbulkan 'rasa' di hati Syuhada yg sedingin salju di sebabkan sejarah lalu...saat dia di ulit bahagia, dia terheret ke perkahwinan tanpa rela...adakah Syuhada akan bahagia akhirnya??!

Rate
4.5/5

Tahniah kepada penulis sebab berjaya menghasilkan novel yg sangat best dan penuh makna...paling terkesan dalam hati ini adalah isu kekeluargaan Syuhada yg di himpit susah, kekurangan kasih sayang dan tiada kemesraan(syukur hidup aku tidak sesukar dia)...dia sungguh tabah mengharungi kehidupan walaupun di hina oleh insan sekeliling dan yg paling sakit hati bila keluarga sendiri pun tidak memihak kepada dia...walaupun mungkin isu yg di ketengahkan sama dengan kebanyakkan novel di pasaran tapi cara penulisan yg di gunakan sungguh bersahaja dan ada peringatan serta ayat-ayat Quran yg di selitkan..kesimpulannya tak rugi kalau layan novel ni..

Nota dari hati: Cuti masih panjang tapi semua novel dah habes di baca...mana nak cari duit beli novel ni..sob sob..



9 tayar bergolek:

NoRfArAhiN said... [Reply to comment]

wow! macam best je citer ni ;)

budak penjara said... [Reply to comment]

kenapa x wt citer mencari teman di hati je??

pulsowanie said... [Reply to comment]

oih..kaki novel rupanyaaa

sambut Maulidur Rasul sana sini tapi bila Valentine Day berkepit dengan pakwemakwe sana sini..apekebende?
http://pulsowanie.blogspot.com/2012/02/sambut-maulidur-rasul-tapi-sambut.html

embun pagi said... [Reply to comment]

terima kasih pada review yg diberi. sgt2 dihargai :)

KaK LimAh Si SupiR said... [Reply to comment]

minat bce novel ye? huhuhu
kaklimah xminat bace novel..xsuke bace :P

*tq..cnfm kaklimah blaja rjin2 ^_^

soooooour said... [Reply to comment]

sdg gigih tamatkan siri lagenda budak setan..wakakak..

EZAD AMIR said... [Reply to comment]

wahhh...cm bez je..nanti nk try cri ar..
skg dlm proses tamatkan novel "lawak aje" tulisan jennifer sturman terbitan red dress ink.

EZAD AMIR said... [Reply to comment]

oh ya..alang2 dh singgah ni sy follow trus la

Juliet_iRa~" said... [Reply to comment]

suka JS juga tp xbeli lagi y ni..:)

sibuk kerja skang jd xda ms nak bc novel..wuuuu