Thursday, February 23, 2012

Kisah cinta bersama Baddrol Bakhtiar terhalang oleh orang tua...

Assalammualaikum semua...

'Mak, Baiyah tangkap gambar dengan abang ipar dia tadi..'

'Ye ke..kerja apa???'
gaya sungguh teruja..

'Pemain bola sepak la...abang Bad..'


'Yg main untuk Malaysia tu??tak nak lah mak...'
nada serius tanda membangkang..

'Ish..mak jangan cakap camtu..1 doa tau..nanti Nana tak de jodoh pula dengan dia..'

'Betol la..memang mak tak setuju pun..tak nak mak ada menantu pemain bola sepak..'

'Nape pulak mak??dia baik tau...dorang cakap dia tu di gelar ustaz tau dalam skuad Harimau Malaya tu..'
macam-macam ayat keluar untuk back up Baddrol Bakhtiar walaupun aku tak kenal dia..hahahah..

'Baik apa kalau main bola sepak pun pakai seluar pendek..'

'Ala...abang Qoie, abang Ayap semua tu pun pakai seluar pendek juga...'

'Ish..dah la seluar yg dia pakai tu pendek sangat pastu satu Malaysia tengok pula tu...'

'Erm...nanti Nana nasihatkan lah dia...mak setuju la ye...'

'Aah mak..Nana tu dah gila kan sangat abang Bad tu mak...entah apa-apa la kan(nada sarkastik)...kalau orang tanya dekat dia pasal pakwe mesti dia sebut nama abang Bad...pastu dah siap doa-doa lah bagai..'

'Mak tetap tak setuju..cari lah yg elok sikit..bla bla bla...'
macam-macam hujah mak aku keluarkan untuk membangkang...dah macam berdebat pula..hihih.

'Biarlah Nana pecah kan tradisi keluarga kita ni..sekurang-kurang nya ada juga yg kawen dengan pemain bola sepak...femes tu..hehehe.'

'Tak payah..mak tak nak juga..'
nada mak aku bertambah serius menandakan dia memang betol-betol tidak setuju..

'Hahahaha...mak ni serius betol la...mak jangan dengar cakap Picah pasal doa segala bagai tu...dia saja je nak membakar perasaan mak..'

'Betol lah mak..dia gila kan sangat si abang Bad tu....bla bla bla...'
sungguh jahat adik aku ni..dia saja je nak biar aku kena sound dengan mak aku lagi...

'Baik ko diam dik...ko jangan buat fitnah lebeh-lebeh ye..dari ko buat fitnah dekat aku lebih baik ko bunuh je aku...dah la..kita berhenti cakap pasal jodoh ye..mak jangan dengar cakap Picah tu...'

'Kalau IMAM MUDA memang mak setuju sangat..'

'Dah la mak..tak habis-habis pasal jodoh...'
mak aku asyik bising je pasal jodoh aku pada hal aku belom pun 22 tahun..

'Aah mak..bagus kan Picah ni minat Imam Muda..dari dia tu minat pemain bola sepak..apa pun tak ada...'

'Ish..ko diam lah dik..dah la mak...Nana nak sembahyang ni...hehe...'

Belum pun lagi aku ada hubungan istimewa dengan Baddrol Bakhtiar tapi sudah di halang keras oleh mak aku..mungkin ini tanda nya aku dengan Baddrol Bakhtiar memang tak ada jodoh...

Nota dari hati: Selamat tinggal Baddrol Bakhtiar..

*Mengikut kata adik aku, Harimau Malaya berada di UMS untuk latihan sempena match dengan Sabah esok(24/2/2012) yg berlangsung di Stadium Likas..

10 tayar bergolek:

misz anis said... [Reply to comment]

hahahahahaha...aku tlg cari imam muda tuk ko ea???

ain sakinah said... [Reply to comment]

hahaha..kesian...pemain bola jaring boleh..?

gdsbnga said... [Reply to comment]

ehem . amboii kemain ye hanaaaa :P

*Ms.Serry Shah said... [Reply to comment]

hehehe... kelakar la...

eLLa n aLia said... [Reply to comment]

hahahahahaha, er...

Sarah Mohd Saleh said... [Reply to comment]

haha..nt kuar lahh judul flem d alaf br ibu mertua ku.cbard bute akbt kcwe dgn hana n mertua bliau.hihi

sha my heart said... [Reply to comment]

minat Badrol juga. hahaha~

Nadzmy said... [Reply to comment]

Haha..untungla

jabariah yeop said... [Reply to comment]

iot.. curi gambo orang.. i'll sue u... hahah

ct zuzu said... [Reply to comment]

Mnat sgt kt badrol