Friday, February 3, 2012

kisah ANJING dan AYAM...

Assalammualaikum semua...
sumber: incik google.

'Semalam saya nampak ada anjing masuk reban makan ayam...'

Kalau setakat tengok je tak de buat apa-apa baik tak payah bagi tahu..buat sakit hati je tahu tak!!!walaupun ayam tu bukan kepunyaan hang tapi apa salah nya tolong halau anjing tu..takut anjing tu kejar???hang tu dah besar panjang, guna lah akal fikiran macam mana nak halau si anjing tu...haiyaaaa...tak kan benda basic macam tu pun aku nak kena habaq...


'Semalam saya nampak ada anjing masuk reban makan ayam tu..saya terjatuh-jatuh dan luka-luka sebab nak baling batu dan kejar anjing tu...tapi anjing tu berjaya juga makan sekor ayam..'


Kalau hang cakap macam tu sedap lah sikit hati ni dan pastinya aku tidak kecewa sebab hang ada usaha untuk membantu..bukan dok tengok persembahan ayam kene korban dengan si anjing...

Ayam dan anjing ini hanya contoh semata..apa yg aku nak cerita ialah tentang manusia yg hanya melihat suatu kemusnahan atau pun kerosakkan tanpa apa-apa tindakan ataupun bantuan...tak nak jaga tepi kain orang lain??!!!puhlisss la bagi aku kebenaran untuk campak dalam gaung manusia yg bagi alasan macam tu...

Kalau dah tinggal dalam satu komuniti apa salah nya saling bantu-membantu...walaupun yg susah tu bukan dari kalangan keluarga atau pun keturunan hang tapi bantu lah atas dasar kemanusiaan...jangan lah pentigkan diri..WHAT YOU GIVE YOU GET BACK!! ingat tau....

Nota dari hati: Sungguh menjengkelkan berhadapan dengan manusia yg mementingkan diri..hampeh..







0 tayar bergolek: