Friday, December 30, 2011

Jangan lah membiarkan diri kita sebagai kaum Hawa di eksploitasi dan rela dieksploitasi...

Assalammualaikum semua..

Kecewa sungguh dengan insan-insan yg terlampau berani..kalau berani menegakkan kebenaran, berjihad, aku memang tak de hal sangat tapi kalau berani menayangkan tubuh dengan berpakaian seksi(perempuan terutamanya) tu bukan takat mendatangkan kemarahan aku sebagai perempuan tetapi mungkin juga mampu merangsang nafsu lelaki-lelaki..so no wonder lah masalah sosial semakin berleluasa....betol tak??

Entry ini mungkin kesinambungan dari entry sebelun ni yg bertajuk KAUM HAWA PENYEBAB ZINA..di sini aku ingin menunjukkan contoh wanita yg rela untuk di eksploitasi seterusnya mendorong ke arah kemungkaran..sebelum itu, aku mohon maaf kepada sesiapa saja yg mungkin terasa dengan bahasa yg agak kasar(bagi aku biasa je)...


“Saya tidak sedar pakaian yang saya pakai menampakkan pakaian dalam. Mujur tak nampak ‘benda’ yang tak sepatutnya.

Apa ke bodoh kurang pandai nya la budak ni sampai tak sedar pasal baju dia tu...sudah terang-terangan engkau pakai baju warna putih yg sudah tentu nya jarang di tambahkan dengan warna pakaian dalam ko warna hitam tu...orang buta pun boleh nampak badan ko kalau pun ko belum masuk dalam air itu lagi..benda basic kot yg warna putih tu jarang...ini kan pula bila engkau dah masuk dalam air tu..sudah tentu la warna kulit kau tu pun boleh nampak...ini mesti kes otak ko pun dah masuk air sama kan...haish...

"Lagipun ia tak adalah seksi manapun kerana pakaian yang saya pakai sesuai dengan tempat dan tema parti ini berlangsung."

Pakaian apa agak nya dalam fikiran kau yg menggambarkan betol-betol seksi???adakah bila kau pakai baju macam Pacha Sendat Sandar yg jenis bareback atau pun bila tak pakai baju langsung??!!!

“Namapun parti basah, memanglah sepatutnya basah. Kalau ada yang beranggapan saya seksi atau melampau saya minta maaf dan akan lebih berhati-hati selepas ini,” jelas Iqa yang ditemu bual di sebuah majlis hiburan./MediaHiburan

Setakat minta maaf tak memberi makna apa-apa pun (lidah kan tidak bertulang)melainkan engkau betol-betol berubah..apa yg penting buat solat taubat dan betol-betol menginsafi diri..bukan takat melafazkan kata maaf tersebut tanpa apa-apa penyesalan...mungkin ini satu cara untuk kau cepat 'naik' dalam industri seni dengan timbulkan kontroversi macam minah tu kot(ini kalau aku berfikir secara negatif)...

kan cantik molek gini..sumber incik google..

"Jangan lah membiarkan diri kita sebagai kaum Hawa di eksploitasi dan rela dieksploitasi..."

Sebab bila perkara begini menjadi hot, yg mendapat untung sudah tentu majalah-majalah dan berita hiburan manakala yg menjadi mangsa serta menanggung malu dan kutukan sudah tentu nya kau sendiri...


Macam mana pun, aku berdoa semoga kau dan insan-insan yg seangkatan dengan kau akan berubah ke arah yg lebih baik suatu hari nanti..InsyaAllah...jadi lah seperti Irma Hasmie, Diana Amir, dan ramai lagi yg telah berhijrah ke arah yg lebih baik....

Nota dari hati: Nampaknya memang rezeki si photographer lah bila dapat snap gambar kau dalam keadaan macam tu di tambahkan lagi dengan pose kau yg memang menggoda habes tu...

p/s: gambar tidak dapat di share sebab hanya menambahkan dosa aku je menyebarkan aib orang lain..


0 tayar bergolek: