Thursday, November 3, 2011

Berusaha untuk tersenyum di sebalik penderitaan...

Assalammualaikum semua...

Memang mudah nak memberi nasihat atau kata-kata semangat di atas kesusahan dan penderitaan orang lain tapi untuk menghadam kata-kata tersebut dalam hati dan jiwa ini bukan lah satu perkara yg mudah...setakat nak keluarkan kata-kata kan memang mudah sebab lidah tu tak bertulang...apa yg aku perlu adalah fikiran yg positif untuk sentiasa menerima setiap yg berlaku dengan redha...

Aku bukan nak memboikot atau tak menghargai setiap kata-kata semangat yg telah di berikan kepada aku..secara jujurnya aku amat berterima kasih dan terlalu menghargainya sebab kata-kata itu juga lah yg memberi kekuatan kepada aku untuk terus senyum walaupun mungkin pahit pada pandangan orang lain dan aku tengah berusaha  mencuba untuk berlagak macam tiada apa yg berlaku pada saat ini...tidak patut rasanya aku mempamerkan kedukaan di wajah ku ini..biarlah ianya tersimpan kemas di dalam hati ini..selagi aku mampu untuk berpura-pura gembira mengapa tidak aku meneruskan nya saja kan..biarlah tiada siapa tahu apa yg aku rasa saat ini..

Walau pun terkadang terasa macam ingin aku luahkan semua penderitaan yg di tanggung supaya terasa ringan tetapi aku tidak mampu untuk melakukan nya...aku masih belum mampu untuk mengubah satu sikap dalam diri aku yg terlampau perahsia....aku tidak suka untuk menyusahkan orang lain untuk mendengar segala luahan aku walaupun aku tahu sahabat-sahabat aku sentiasa bersedia untuk membantu aku, mendengar rasa hati dan meminjam kan bahu untuk aku mengadu..mereka memang sentiasa bersedia cuma aku saja yg belum bersedia untuk bercerita....

Selagi aku mampu tahan maka aku akan sentiasa bertahan...selagi aku mampu tanggung maka aku terus menanggung...jadi tak perlu risau dengan keadaan aku..aku akan sentiasa berusaha untuk menjadi lebih tabah walaupun terkadang aku sendiri terasa hampir tersungkur..



Nota dari hati: I know there still have a hope...i really believe it...

6 tayar bergolek:

Musa said... [Reply to comment]

I Pray.

♥ shaheizny ma ♥ said... [Reply to comment]

besabar laa..:D

misz anis said... [Reply to comment]

be strong...

ain sakinah said... [Reply to comment]

my pray will always for you hana..kitorng sentiase ade ngn ko.. insyaAllah harapan tu ad..yakin dgn ALLAH.. =)

| cik azeya | said... [Reply to comment]

suke bace =)


chaiyok2 girl.
bertahanlah selagi mampu.
berdoa jangan sesekali lupe.


=))

Judiene said... [Reply to comment]

That's the spirit! :)