Sunday, October 23, 2011

HIMPUN tidak mencapai sasaran 1juta umat..

Assalammualaikum semua....

Alhamdulillah aku, Ain dan Nabilah selamat pulang dengan selamat dari HIMPUN...secara jujurnya kitorang tak tunggu pun sampai program habis sebab dah terlampau kelaparan tak makan dari pagi..jadi kitorang amek keputusan untuk pulang pada pukul 5 petang(prog tamat kul 6)....hehe...

Walau bagaimapun banyak persoalan yg terbit di minda aku ketika aku menjejakkan kaki ke dalam Stadium Shah Alam tadi...

1. Kenapa tak ramai pun orang yg hadir walaupun kitorng sampai ketika itu dah pukul 2.30 ptg???at the first aku fikir mesti dorang ni lambat kot...tapi sampai ke sudah aku tengok tak ramai juga yg hadir...boleh dianggarkan lebih kurang dalam 5ribu orang je yg memenuhi stadium...adakah disebabkan ada semi-final Piala Malaysia atau pun ramai umat Islam yg tak tahu pasal HIMPUN ni??

sumber dari page HIMPUN...malas punya pasal nak tranfer dari DSLR...hehe..

2. Aku tak setuju dengan kain rentang dekat atas..kenapa mesti Melayu???bagaimana pula dengan orang Islam tapi bukan Melayu???.adakah kedaulatan Islam hanya akan tercapai apabila Melayu sepakat???aku bukan nak buat provokasi atau menentang keMelayuan..cuma nya bagi aku, Islam itu akan diangkat dan disanjung apabila umat Islam yg dari pelbagai bangsa itu sendiri yg bersepakat dan bersepadu...oke...kalau aku berfikir dari sudut positif nye mungkin kain rentang tu di tulis macam tu  di sebabkan Malaysia mempunyai penduduk Melayu majoriti..erm..mungkin juga..

3. Dalam Garis Panduan HIMPUN perkara 3 menyebut mestilah 'Berpakaian sopan sejajar dengan akhlak Islam dan nilai-nilai ketimuran'..tetapi kenapa masih ada dikalangan yg hadir HIMPUN tidak menutup aurat???apa fungsi polis dan RELA dekat pintu masuk tu??erm..walau macam mana pun aku masih berfikiran positif...sekurang-kurangnya mereka ni di buka kan juga hati nya oleh ALLAH untuk pergi HIMPUN walaupun dalam keadaan yg kurang adab dan tidak menutup aurat..mungkin lepas ni mereka akan berubah ke arah yg lebih baik..siapa tahu kan...

Secara keseluruhan nya bagi pendapat aku, HIMPUN berjaya di jalankan dalam keadaan aman tanpa sebarang kekacauan walaupun mungkin ada sedikit provokasi yg telah dilakukan oleh pihak yg tidak bertanggungjawab tadi...di harapkan HIMPUN ni bukan lah pengakhiran untuk menyelamat kan aqidah umat Islam tetapi biarlah ia menjadi permulaan satu perjuangan..

Nota dari hati: Ini hanyalah pandangan peribadi aku..kalau ada sesiapa yg nak bangkang atau pun tak puas hati silalah komen menggunakan bahasa yg elok..tak mo lah maki-maki...

4 tayar bergolek:

nazirulhazwan~ said... [Reply to comment]

Himpunan berjuta-juta umat tgh on kt mekah ni.tu baru ye islam.ni cmpur islam ngan melayu.ape hal?hee

riffzam said... [Reply to comment]

setuju dgn nazirul.kat mekah lagi ramai yg tengah berhimpun.

hmm.bagi aku.HIMPUN ni sebenarnya objektifnya yg nyata pada awalnya mengumpul semua umat Islam di Malaysia utk berpakat utk mempertahankan Islam berdasarkan isu akidah umat Islam kat M'sia ni yg semakin goyah.tanpa mengira bangsa dan warna kulit.

tentang kain rentang Melayu & Islam itu.mungkin sudah mentaliti org kita kalau Melayu mestilah Islam.kalau Islam sudah pastinya Melayu.

harap penganjur HIMPUN dpt menganjurkan lagi dgn lebih byk publisiti.dan umat Islam tanpa mengira fahaman politik dan warna kulit.dpt turut serta demi agama.bukan kepentingan diri.jgnlah masa perhimpunan BERSIH nampak muka tapi HIMPUN yg bertujuan baik demi agama ni batang hidung pun tak ada.



ISU : Polis Dunia Berjaya Lagi

Chachos Cheezy Wedges said... [Reply to comment]

sbb sume sibok peg octtwtfest... huhu~~
lgpon publisiti pasal himpun nie kurg laa... rase2 nye..

Bash-Era said... [Reply to comment]

saya baru je tahu td