Friday, September 9, 2011

Sungguh tidak menarik menjadi MAKCIK pada usia awal 20-an...

Assalammualaikum semua...

'MAK CIK!!!'

Apa perasaan kalau korang yg muda belia baru umur awal 20-an di panggil dengan gelaran MAK CIK..kalau takat kawan-kawan nak main gurau-gurau manja panggil camtu memang tak de hal sangat la..paling kurang pun mungkin dia dapat makan kaki aje kan..tak de la teruk mana sangat tapi kalau budak yg tak dikenali yg panggil dengan gelaran MAK CIK tak kan la korang nak bagi makan kaki jugak??!!kalau kaki ayam memang tak de masalah sangat la tapi kalau kaki manusia saiz 8 sapa yg sudi nak rasa ha??!!

Setakat ni aku tak pernah ada pengalaman lagi di panggil dengan gelaran macam tu oleh insan yg tak di kenali tetapi kawan aku si Ain tu pernah merasa dipanggil begitu ketika berkerja di Kedai Buku..marah betol saat dia cerita dekat aku tu..memang penuh dengan emosi dan perasaan la..

'Hahahaha...nampak sangat yg kau tu dah tua..macam makcik-makcik'

Ha..macam tu lah respon aku...memang agak menyakitkan hati ada kawan macam aku ni??!!hehehe...sorry la ye Ain..aku gurau-gurau sayang je tu..

Apabila ada insan yg memanggil kita macam tu mesti terdetik beberapa ayat dekat hati kita..untuk lelaki mestilah Pakcik..

'Muka aku ni nampak tua sangat ke??'

'Banyak sangat ke kedut dekat muka aku ni??'

'Lepas ni kene try product kecantikan lain la..'

'Ada ke makcik yg muka cantik macam aku ni??' <------ayat mintak pelempang..
muka hodoh kalau tak senyum..hahaha

Tips untuk nak sentiasa kelihatan muda ni mudah saja...SENYUM...muka tu jangan la ketat sangat macam ada masalah rumah tangga aja...walau apa pun yg berlaku belajarlah untuk SENYUM sebab sebanyak 64 otot digunakan untuk memasamkan muka tetapi hanya 18 otot yg di gunakan untuk senyum...so tak yah la membazir kan tugas otot-otot muka tu...lagi pun SENYUM tu sedekah yg paling mudah...tak perlu pun nak keluarkan duit...

Nota dari hati: Kalau kamu senyum mesti lagi comel kan..hahaha

7 tayar bergolek:

a.r.e.p a.h.m.a.d said... [Reply to comment]

Ain kew MAKCIK????
kihkihkih~~~~
senyum memg menchomelkan....
:'D

Anonymous said... [Reply to comment]

zzzzz...tu la ain spe suh garang2 sgt...hahahahahahahaha

APAN said... [Reply to comment]

kesian beliau...tpi aku sendiri pun penah kena gak...aku pun pelik gak nape istilah tu kuar dari mulut2 mereka.haha...

sifu im said... [Reply to comment]

ak x penah tngok muka ko..myb tua wajah ko haha

nazirulhazwan~ said... [Reply to comment]

Selamat hari raye makcik.wakaka

chileks la..i pon org panggil pakcik.tp budak 4 taun la yg panggil:p

Solihin Zubir said... [Reply to comment]

sy plak bengang bila awek cun pggil sy adik.. muda sgt ka muka ni? haha.. pdahal tgok awek tu mcm bru lpas STPM..

LinE PuTih LiNe HiTaM said... [Reply to comment]

hurmm... makcik ni boleh tahan gak.. cute nye... erkk...

lari...