Friday, September 2, 2011

'Rumah besar tapi bagi 3ringgit..kedekut betol...'

kalau duit raya banyak ni baru nak puas hati kot..

'Assalammualaikum......'

'Waalaikumussalam...masuk lah...sila lah duduk sini ye..'


'Duduk lah dulu ye..buka kuih raya tu..cuba lah rasa sikit-sikit..'

Cukuplah hanya tuangkan air Radix Cola(macam coca cola la) ke dalam cawan...budak-budak je pun..tak perlu sangat nak over pi siapkan air la bagai..air express macam tu pun dah memadai..hahaha..

'Minum lah ye dik air tu..'

'Ye kak..'

'Nama sape dik..dari mana ni dik???umo bape ni???belajar kat mana??dah banyak pi beraya kew??mesti banyak kumpul duit raya kan...bla...bla...bla...

'.........'


'Wei..jom lah balik..dah lambat ni..'

'Jap..aku nak abeskan air ni..ko minum la cepat..'

'Minum lah air tu dulu dik..kuih pun tak terasa lagi tak kan nak balik kot..'

Ingat aku tak dengar pe korang berbisik....datang semata nak duit raya la tu..singgah umah tak sampai 3 minit....hampeh betol...memang macam aku zaman kecik-kecik dulu...hahaha..

'Erm...ok lah kak...kitorang balik dulu lah...'

'Ye lah..ni ada duit raya dengan cup cake...'

'Terima kasih kak..'

Tergesa-gesa dorang ni keluar dari rumah..banyak lagi lah kot rumah yg nak diterjah...nak kumpul duit raya la katakan..

'Rumah besar tapi bg 3ringgit je..kedekut betol...'

'Aah la..ingat dapat la banyak sikit...ni tidak...'

Kalau cakap punya lah kuat memang lah aku yg dekat dalam rumah tu pun boleh dengar...kalau dah nama pun budak-budak memang duit raya lah yg dikejar...aku yg besar panjang ni pun sibuk memungut duit raya kat abang kakak, sepupu sepapat dan sanak sedara..hehe...nak pi mai rumah orang macam zaman kecik-kecik dulu tuk mintak duit raya memang tak de la..hehe..

'Aik...memang tak boleh bla la budak-budak ni...siap buang sampul duit raya kat depan rumah aku lah..memang tak de kesedaran sivik betol....aish...'

Kalau tengok budak-budak kecik naik basikal keliling kampung beraya memang terimbau kenangan dulu-dulu..apa yg dorang lakukan sama dengan je dengan aku masa kecik-kecik dulu..hehe..memang kenangan betol la...

Nota dari hati: Setakat ni dapat kumpul RM145 je...mana cukup nak repair laptop..argh..



1 tayar bergolek:

adibah said... [Reply to comment]

oooh aku dapat kumpul sampai 260 best wooo