Friday, August 19, 2011

Baru PUTUS CINTA...rilek rilek sudah la...

Assalammualaikum semua..


'Ho..ho...ho...rilek la beb..yg kau duk menangis 40hari 40malam ni nape??dah la tak mandi, tak makan, tak gi kelas semua apsal??!!baru putus cinta tapi gaya macam orang kena simbah acid je...kumbang bukan seekor, bunga bukan sekuntum..ko bagi aja la cinta ko yg kononnya suci murni tu dekat orang yg sudi menerima...'

'Sob..sob...ko cakap senang la..yg putus cinta nya aku bukan nya ko..ko bukan pernah rasa sebab ko tak pernah bercinta kan??!!..huwaaaa..'

Aku kalau jumpa orang yg frust menonggeng tak tentu hala ni nak saja rasanya sepak laju-laju masuk gaung...bila mak pak suruh masuk universiti belajar elok-elok sibuk sangat nak belajar bercinta...sudahnya bila dah kecewa sampai tak boleh kawal perasaan mula lah bunuh diri, berhenti belajar..lain kali masa hendak ambil keputusan bercinta tu cuba belajar tanya dekat diri sendiri soalan dekat bawah ni..

'Boleh ke aku teruskan kehidupan kalau aku PUTUS CINTA nanti??!!'
'Boleh ke aku pergi kelas dan belajar macam biasa kalau aku PUTUS CINTA nanti??!!'
'Boleh ke aku berhadapan dengan si dia kalau aku PUTUS CINTA nanti??'

Kalau rasa tak mampu hendak lakukan seperti pe yg sedang korang lakukan sebelum bercinta baik tak payah bercinta...jangan fikir keseronokkan dan kemanisan masa bercinta tu saja...cuba belajar berfikir kesan dari segi positif atau negatif pada masa yang akan datang..kalau ditakdirkan jodoh korang memang kuat sampai ke syurga, Alhamdullilah..tetapi cuba bayangkan kalau jodoh putus dipertengahan jalan??!!!rasa kecewa nya hanya Allah saja yg tahu..betol tak??

Kalau korang berpegang dengan kata-kata dibawah InsyaAllah segala nya akan jadi baik-baik belaka..
"Cintailah kekasihmu atau seseorang itu sekadarnye
kerana suatu hari nanti dia akan menjadi orang yang paling kamu benci dan
Bencilah seseorang itu sekadarnye
kerana suatu hari nanti dia akan menjadi orang yang paling kamu sayang"

Cinta Allah cinta yg kekal abadi dan jangan biarkan cinta kepada manusia melebihi cinta kepada Allah....semoga kita semua tabah dan sabar dalam menghadapi kehilangan...

Nota dari hati: Aku pernah rasa macam mana sakitnya rasa putus cinta..so jangan cakap aku tak paham pe yg korang rasa..lalalala~

10 tayar bergolek:

haikalblank said... [Reply to comment]

hakhak kenapa kau juga entry tentang putus cinta? kahkahkah

KKT FM said... [Reply to comment]

isk2.. sabar.. :)

Sebenarnya.. ape yang kite ada lebih baik daripada apa yang kite impikan/inginkan..

so.. jgn tinggalkan org yang kite syg utk org yang kite suke..kerana org yang kite suke akan tinggalkan kite untuk org yang mereka syg.. sayang lah dengan apa yg kite ade sebelum kite mencari ape yang tiade. :)

tamlegend said... [Reply to comment]

tak baik kondem org y putus cinta ni...frust n kecewa tu mmg adat la putus cinta...kalo tak frust tu mmg tak normal la...


kalo semua org tahu bercinta tu nanti akan bawa binasa, takde sapa y berani bercinta dik non oi...


wallahualam

hana said... [Reply to comment]

@tamlegend
mane de kondem org yg putus cinta la..
hehe...
saye sbnrnye tertumpu kepada orng yg terlampau taksub dgn cinta kepada manusia sampai bile putus cinta tu rasa kecewa nye yg sampai nk bunuh diri...
maksudnye kat sini orang yg tak leh terima hakikat la..
hehehe

kotak bulat said... [Reply to comment]

mcm tak suka org yg bercinta je.. hehehe..
kb bercinta gak.. tp kb jenis yg takkn melalak terlolong bila putus cinta.. sume pada kita sendiri, kalau kita ikutkan ati, mmg lemah la..
bg kb, yg lepas tu biarkan lepas..

Mohamadazhan.com said... [Reply to comment]

hehe..xpalah, biar ptus tanpa hubungan yang sah sebelum menjalin hubungan yang sah...=)

Kakkoii said... [Reply to comment]

ini komen dari kakkoii~ huhu mencelah sat~

1) CINTA sejati ialah cinta kepada Allah

2) CINTA kasih sayang ialah cinta kepada ibu bapa

3) CINTA hati ialah cinta kepada suami/isteri

4) CINTA gitu-gitu ialah cinta kepada BF/GF yang tak tentu menjadi pasangan kita ^^

Chachos Cheezy Wedges said... [Reply to comment]

ye laaa... hahaha!!

an nyek said... [Reply to comment]

haha....ak suka entri nie weh...biasa la putus cinta...spe tak sedih, tp emo tahap gaban wat ape...

'Boleh ke aku teruskan kehidupan kalau aku PUTUS CINTA nanti??!!'
'Boleh ke aku pergi kelas dan belajar macam biasa kalau aku PUTUS CINTA nanti??!!'

buat ape ko nak pikir benda alah nie...baik ko pikir "kalau ak kene kick sbb fail final xm nnt sbb frust putus cinta, cam mana ak nk berhadapan dgn mak bapak ak nnt"

cmon la...think positif...kalau takdir tu putus, mksdnya tuhan syg kat ko lah...nk jodoh ko lagi baik...

ak sokong enti nie =)

Dunia Landax said... [Reply to comment]

cinta mati itu lebih memeritkan =(