Sunday, July 31, 2011

Puasa sehari dapat seringgit..puasa 30hari dapat seratus ringgit..



Assalammualaikum semua..

Masa zaman kanak-kanak dulu tak kira la buat apa pun mesti dapat ganjaran...tolong emak kemas rumah pun dah dapat seringgit...biasa la kan kalau dah nama pun budak-budak...bagi gula-gula sebijik pun boleh cair..hahaha...

Dalam sejarah kemanusiaan, aku adalah manusia pertama yg berpuasa penuh pada usia 5tahun...sila lah kagum ye...hahaha..tapi jangan pikir aku akan puasa kalau tak de ganjaran..hahha...semuanya disebabkan janji-janji manis yg telah ditaburkan oleh ayah aku...ayah aku kata kalau puasa sehari dapat seringgit pastu kalau puasa penuh dapat seratus ringgit...walaupun sehari je ponteng puasa akan dikira 29ringgit je yg akan aku dapat...kiranya memang untung besar lah kalau dapat puasa 30hari..hahaha...

Tapi tu cerita zaman aku kecik-kecik dulu...budak sekarang ni mana nak pandang kalau aku bagi seringgit pun..masing-masing nak duit kertas yg kaler merah tu aje...hampeh betol...

Nota dari hati: meh terjah cerita memalukan dibulan Ramadhan di [sini] Selamat Berpuasa ye..tak mo la ponteng-ponteng puasa...

3 tayar bergolek:

fyna said... [Reply to comment]

sis xpenah puasa penuh..time nak puasa penuh dtg period lak..

Mohamadazhan.com said... [Reply to comment]

Salam Ramadhan Karim…selamat berpuasa, moga dirahmati-NYA =)

memori sama tentang upah pausa..duit raya dapat byk.hehe

My Name is Mar said... [Reply to comment]

Waktu kecik-kecik arwah mak slalu pancing puasa penuh dengan bagi reward...
Urmmm...
Dah besa ni, reward pahala lah pulak diharapnya...
AMIN..

Bila lelaki dan perempuan mengGEDIX