Thursday, June 2, 2011

kehilangan insan tersayang...

Assalammualaikum semua...

Kehilangan adalah satu perkara yg amat menyedihkan dan setiap manusia mesti tak pernah menginginkan perkara ini berlaku tak kira la kehilangan INSAN tersayang ataupun barang tersayang macam WEDGES..setiap insan mesti pernah merasa kehilangan kan walaupun sekali??betol tak???baek ngaku cepat!!!!(saya pernah)

Tapi kali ni aku nak fokus kepada kehilangan kekasih atau insan yg tersayang...aku???(pesal korang sibuk nak tau pasal aku je ni..aiyaaa) sejujurnya aku pernah merasa kehilangan insan yg aku sayang tapi aku masih waras dan tak pernah nak ambil jalan mudah dengan bunuh diri atau menangis tak tentu hala...sebab aku sentiasa berpegang kepada kata-kata 'Cintailah orang yang engkau kasihi itu sekadarnya, mungkin saja dia akan menjadi orang yang kau benci pada suatu hari kelak. Juga bencilah terhadap orang yang kamu benci itu sekadarnya, barangkali dia akan menjadi orang yang engkau kasihi pada suatu hari nanti'...

Apa pun punca kehilangan yg penting kita kene redha dan sentiasa terima dengan hati terbuka...kalau kita sayang dengan dia biar lah die bahagia dengan jalan yg dia pilih...bagi aku kebahagiaan orang yg aku sayang adalah melihat dia berbahagia dengan orang yg dia sayang....kalau insan yg dia sayang itu adalah kita maka bertuah la kita tapi jika insan yg dia sayang tu adalah orang lain maka lepaskan la dia dengan hati yg rela dan doakan la kebahagiaan dia..susah kan???.mmg susah tapi tolong la jangan mendoakan perkara yg tidak baik...biarlah kita bagi sesuatu yg terbaik untuk orang kita sayang...

Ingat la cinta bukan untuk dimiliki tapi untuk dikongsi...biarlah kita kongsi cinta kita dengan insan yg sudi....berilah cinta kita kepada insan yg sanggup menerima dan menghargai cinta kita bukan kepada insan yg hanya mensia-siakan cinta kita...

Nota dari hati: Aku mendoakan kebahagiaan mu sahabat, Anis..semoga pilihan mu adalah pilihan yg tepat...

2 tayar bergolek:

misz anis said... [Reply to comment]

thanx hana...thanx so much..
sebab terharu sgt2 until my tears run down...really appreciate it hana...thanx again..

Mss Ieza said... [Reply to comment]

:)