Saturday, May 7, 2011

jom kenali aku dengan lebih rapat l 30 perkara yg aku tak suka..

Assalammualaikum semua....

Hari ni cuma nak kongsi beberapa perkara yg aku tak suka je...tujuan nye supaya korang akan kenal aku ngn lebih mendalam..hahaha..tak kenal maka tak cinta kan...jom check it out..

1. Aku tak suka orang yg amek jalan mudah untuk mencapai sesuatu..
2. Aku tak suka orang yg x reti nak jage hati orang lain tp sibuk2 nak soh jage ati die..
3. Aku tak suka orang yg tak reti nak hormat orang lain..
4. Aku tak suka orang yg berpura-pura atau hipokrit..
5. Aku tak suka orang yg sentiasa berfikiran negatif..
6. Aku tak suka orang yg sibuk nak amek tahu pasal aku..
7. Aku tak suka orang yg kat depan aku je baik tapi kat belakang sebenarnye mintak kaki..
8. Aku tak suka orang yg tak tahu nak menghargai pengorbanan orang lain..
9. Aku tak suka orang yg mungkir janji..
10. Aku tak suka orang yg bajet bagus..
11. Aku tak suka orang yg suka menindas orang lain..
12. Aku tak suka orang yg amek kesempatan terhadap kebaikan yg orang lain buat..
13. Aku tak suka orang yg suka memandang rendah terhadap kemampuan orang lain..
14. Aku tak suka orang yg lupa daratan atau asal usul..
15. Aku tak suka orang yg suka menunjuk-nunjuk..
16. Aku tak suka orang yg kedekut dan sentiasa berkira dalam setiap hal..
17. Aku tak suka orang yg menghina atau mengutuk insan-insan yg aku sayang..
18. Aku tak suka orang yg tak reti nak kawal emosi..
19. Aku tak suka orang yg suka buat keputusan melulu tanpa berbincang..
20. Aku tak suka orang yg 'kawan makan kawan'..
21. Aku tak suka orang yg ego nye tinggi melangit..
22. Aku tak suka orang yg cakap tak serupa bikin...
23. Aku tak suka orang yg tergedik-gedik atau pun tak tahu malu..
24. Aku tak suka mintak tolong orang lain..
25. Aku tak suka nak memujuk atau merayu dekat orang..
26. Aku tak suka dengan tempat yg serabut atau pun ramai orang..
27. Aku tak suka berterus terang pe yg aku rasa..
28. Aku tak suka orang mendesak aku..
29. Aku tak suka nak ulang pe yg aku kata banyak kali..
30. Aku tak suka mengecewakan orang....

Banyak lagi sebenarnya yg aku tak suka tapi malas la nak senaraikan bebanyak..hahaha..disebabkan aku tahu banyak perkara yg aku tak suka so aku sentiasa berusaha tuk mengelak menjadi salah satu ciri yg macam aku sendiri tak suka tu..haha..setiap orang memang tak sempurna tapi bila ada sikap negatif yg berlebihan dan tak reti nak berubah atau perbaiki diri itu yg menyebabkan aku dan orang lain pun tak suka..

Sebenarnye aku senaraikan semua yg aku tak suke ni bukan pe..aku nak biar orang mudah memahami aku..sebab sekarang ni aku macam rasa terlampau sukar nak memahami orang lain..so aku tak nak orang rase sukar jugak nak memahami aku lagi-lagi aku ni jenis perahsia...dah macam2 cara aku buat tp aku sendiri pn x paham...

Nota dari hati: Rambut sama hitam tapi hati lain-lain...

9 tayar bergolek:

bahiyahaziz ; said... [Reply to comment]

haha...da knal awak skit..

misz anis said... [Reply to comment]

yg aku tgok ko byk xsuke org nih..hehehehehe

qlah said... [Reply to comment]

yeay ! ;)

Miss Tira said... [Reply to comment]

Lain orang lain ragam. Huish banyaknya perkara yang kamu tak suka. Hehehe. ^^

Kaoshi said... [Reply to comment]

lol... sifat aku ada dalam list tu

Sila lawat: Kaoshi Troll

Tengku Nizam said... [Reply to comment]

xde orang yg 100% perfect .. huhu

aleen aiden said... [Reply to comment]

xsuke orang menunjuk nunjuk jugak!hu3

sarah mohamad said... [Reply to comment]

banyak nyeee. hiks :)

HAZWAN17 said... [Reply to comment]

selamat berkenalan hana