Wednesday, May 18, 2011

Bertapa besarnya nilai seringgit....

Assalammualaikum semua...

Sekarang ni kerajaan sibuk nak ambik hati rakyat dengan naik kan minyak RON 95..dengan gula yg dah naik 20 sen...mmg seronok dan gembira la hidup rakyat  jelata(perli)...hahahah.....entry ni bukan tuk kondem kerajaan atau pun ape sebab kalau aku kutuk-kutuk pun x de guna..dorang bukan nak kisah dengan suara rakyat..lalalala~

Aku cuma nak imbas sikit la kenangan zaman kecil dulu2...boleh di katakan sara hidup zaman sekarang ni amat la tinggi dan jauh berbeza dgn zaman aku dulu2...masa aku sekolah dulu, mak aku bg duit seringgit je tuk belanja sekolah kebangsaan(pagi) dan 50sen je tuk sekolah agama(ptg)..bila dapat seringgit tu mmg heaven habes la...boleh bangga la kat kawan2 yg aku dapat duit belanja seringgit dan sape yg dapat duit belanja seringgit tu kira macam kaya la..muahaha..pada hal seringgit je kot..nilai seringgit dulu dgn sekarang x same tau...

Berbekal kan seringgit tu la aku melantak sakan kat kantin sekolah..kalau air sirap cawan kecil dan tak de ais cuma 10sen je..pastu kalau cawan besar dan ada ais cuma 30sen..kalau macam nasi lemak, mee goreng, bihun goreng dan yg lain biasanye 50 sen je...kopok lekor dah la besar2 leh dapat 10sen satu...agak2 nye sekarang dapat tak harga macam tu???hahahah...

Then bila nk gi sekolah agama mak aku bg 50sen dan biasanye duit tu aku simpan dalam tabung...sebab aku bawak bekal dari rumah...sungguh berjimat cermat kan aku ni..hahaha...dulu barang sume murah beb....kalau aku dapat kumpul 100ringgit tu mmg bangga habes la..leh riak kat adek beradik yg lain..hahah...

Semua tu cerita zaman dulu...sekarang ni semua benda nak mahal  je...kalau de 100 ringgit pun ibarat macam 10ringgit zaman dulu-dulu...aku tak terbayang kalau 10 tahun akan datang..mesti kos sara hidup tinggi giler...lagi-lagi kalau aku dah berkeluarga(pikir masa depan beb)...hahaha....tu la penting nye de suami yg mempunyai kerjaya dan pendapatan yg tinggi...lalalalala~

Nota dari hati: jom la tolong aku sara diri dengan klik iklan kat bawah ni..=D

You have heard people talking about the BlackBerry Messenger, now see it in action

10 tayar bergolek:

M Fizan said... [Reply to comment]

x de sringgit, x cukup sejuta :)

HAZWAN17 said... [Reply to comment]

taraf hidup semakin meningkat sekarang...5 sen pun berharga....
tak boleh boros-boros sangat.....
duit bukan segalanya tapi segalanya memerlukan duit..macam mane tu erkkk

SYAF said... [Reply to comment]

best2.....hihihi jap nak klik yea.....

Budak Botak said... [Reply to comment]

btol, sekarang ni barang dh makin mahal...

Entry terbaru -> Gambaran / Lakaran Pelukis Stadium Baru Kelantan... (",)

Rollo De Pedicula said... [Reply to comment]

yups...dulu seringgit macam2 boleh beli
sekarang kalau dkt kantin nak beli nasi RM1 pun xlepas

merahitujambu said... [Reply to comment]

ceuba kumpul seringgt..lama2 jadi umah sebanglo..kankan

BRO_MONDAY said... [Reply to comment]

miss hana : budak zaman sekarang ni bagi 5sen x 2 = 10sen pun xnak...memam berbeza dengan dulu zaman kita...dah ada keluarga ni baru tau susah payah carik duit nak sara hidup...mujo lah keje kerajaan, terjamin masa depan...kalo swasta, belom tentu lagi...ai dulu keje swasta...('',)

Alan Rizque said... [Reply to comment]

Barang naik gaji tak naik..huhu

izzad b* said... [Reply to comment]

teringat zaman sekolah dlu, duit pon seringgt due, bdk2 sekarng 2-5 aje

kimiez said... [Reply to comment]

sara hidup memang sentiasa meningkat..kite tetap kene bersyukur sebab tak banyak negara yang mengekalkan subsidi.. just prepare yourself to be sure have a comfort life in da future.. cahiyok2..
http://freedomismine-kimiez.blogspot.com/