Wednesday, May 18, 2011

APA YG MENDORONG UNTUK......tutttttttt

Assalammualaikum semua..

Semua dah seronok balik ke kg halaman tapi aku je masih setia menanti di PUNCAK ALAM (PA) ni..sungguh sunyi PA tanpa kehadiran pelajar UiTM..hahaha..sabar ye orang PA..kami cuti 4 bulan aje..nanti kitorang datang balik ye...tak perlu nak rindu2 sangat la ye(ayat bajet macam di kenali masyarakat..haha)...hahhaha..

Dalam hidup ini kan..pe yg mendorong korang melakukan sesuatu yg korang fikir korang tak mampu nak lakukan????adakah kata2 semangat dari orang tersayang???harapan insan sekeliling???atau pun melakukan nye demi orang lain bukan untuk kepuasan diri sendiri???

Yeah betol..semangat, cita-cita, impian dan harapan tu semua mmg penting...tapi bg aku yg paling penting adalah 3K iaitu Keinginan, Keberanian dan Keyakinan diri kita sendiri...setakat kita dengar orang lain bagi semangat bagai nk rak kat kita tapi kalau diri kita sendiri tak de 3K tu mmg tak guna jugak..sebab yg akan melakukan nye adalah diri kita sendiri bukan nye orang lain...korang paham tak???(ayat dah macam orang bukan melayu kan??haha)

Semester 4 kali ni berlalu dengan begitu pantas..byk kenangan sepanjang 4 sem aku berada di UiTM dan aku rasa keinginan masa sem 1 yg aku rasa mustahil untuk tercapai sudah pun aku capai masa sem 4 ni...hahaha...korang mesti nak tau kan???aku segan la nk btau cume yg pasti bukan pasal aku dapat anugerah dekan la...hahaha...

Tapi aku sedikit kecewa sebab de lagi 1 impian aku yg x dapat capai masa sem ni...sebab aku dah bertekad aku akan lakukan nye jugak sebelum sem 4 ni berakhir tapi malang nye impian tu tak tercapai...korang nak tahu nape aku tak berjaya???!semua nye disebabkan 3K...aku dah ada keinginan cuma tak de keberanian dan keyakinan..sebab aku takut nak mencuba..sebab aku takut nak menghadapi sebarang kenyataan..sebab aku takut....aku jadi takut sebab aku x de keyakinan diri..hahaha...tak pe la...mungkin masa akan datang aku boleh cuba lagi..

So pe kata korang share ape yg mendorong korang melakukan sesuatu???daaa~

Nota dari hati: Keyakinan dan keberanian ni hilang bila bab2 perasaan aje..so korang paham2 je la..hahaha

*entry ni aku repost sebab blog wat maintanence ri tu...

6 tayar bergolek:

♥NuR SyAFiQah♥ said... [Reply to comment]

samela kite sem 4..cos ape eh?

darkbatman said... [Reply to comment]

takut menyebabkan kita tersekat.. utk berjaya kita kena yakin n nekad.. bru kita akn kehadapan.. usaha lagi yer..

Red said... [Reply to comment]

keyakinan boleh cari. baca lah banyak info motivasi :) atau pun dengar dato fadzilla kamsa

faiz said... [Reply to comment]

ade ilmu dan keyakinan kite insyaallah bley lakukan..

Solihin Zubir said... [Reply to comment]

apa yg mendorong utk melakukan sesuatu?

mestilah kena tanam minat dulu..
kalau xdk, minat, mesti rsa dh bersungguh2 buat seseuatu benda tu.. heheh..

daddykoolz said... [Reply to comment]

slow2 ...pasti boleh ...tiada yang mustahil...