Saturday, April 9, 2011

sapa selera tengok tandas yg ada taik...

salam.....

hari ni aku nak cite cikit pasal kebersihan...semalam aku dah cite pasal kecantikan kan..kalau nak soh aku uat entry memuji atau mengutuk MAHARAJA LAWAK yg baru selesai aku tengok tadi mmg aku x berminat la....hahaha...sebab aku punye penulisan bukan ke arah itu..lalalalalala~

of coz sume tau yg KEBERSIHAN SEBAHAGIAN DARIPADA IMAN kan??!!!tapi kenapa ada agi yg x tau nak jage kebersihan???kalau nak soh aku membebel bab kebersihan ni mmg sampai esok pun tak kan habes...so aku nak specifik cikit la pasal kebersihan tandas..sapa yg tak kenal TANDAS sila hempuk kepala anda ke dinding sebanyak 100x..lalalala~

aku mmg TAK SUKA guna tandas awam...kalau boleh elak mmg aku akan elak la...rasa macam azab aje nk guna tandas awam....nak tau sebab ape????dah la berbau busuk yg teramat sangat tambah lagi dengan keadaan tandas tu yg kotor sangaaaattt..pastu penuh agi ngn lumut-lumut kaler hijau...lagi geli kalo de taik yg bersepah2 kat situ..uweekkk....ko ingat selera pelak aku nak membazir kat situ kan???boleh muntah darah di buatnye...

nak salah kan sape sume tu terjadi???tak yah nak menuding jari kat orang lain...kalau kita ada rasa tanggungjawab sume perkara tu tak kan terjadi..bukan bermakna kat sini aku soh korang buat bakti basuh tandas awam plak kan..hahaha..cume nye bila dah guna tandas tu ringan-ringan kan la tangan tuk menyiram keliling toilet tu...mana tau de najis korang yg bersepah ke kan..hahaha....pastu yg lagi penting tarik flush tu....tak kan la cara tarik flush pun nak aku yg ajar...adoy...mmg parah la kalau macam tu...

korang sume dah besar-besar pun..tak kan pasal kebersihan pun nak soh aku bebel panjang-panjang...dah tau guna tau la nak bersihkan..lagi-lagi harta awam yg kita kongsi bersama....kalau pun rumah korang banglo 5 tingkat sekalipun tp yg orang akan nilai adalah tandas nya...kalau kebersihan tandas tak reti nak jaga memang hampeh la....

nota dari hati: sila lah jaga kebersihan terutamanya tandas..kesian la kat aku yg keberatan nak guna tandas awam...sanggup aku simpan sampai rumah tau..muahahah...

9 tayar bergolek:

IFA Athirah said... [Reply to comment]

antara org yg brsalah ialah org yg guna tndas sbb x jaa kbrsihan.pntingkn diri.huh! http://www.geekintherainbow.blogspot.com/

azwandengkil said... [Reply to comment]

Kalau tak sempat sampai rumah, abis berterabur kan naya dibuatnya. hehehe

SyahmiFikri said... [Reply to comment]

haha.. kalu eden mmg maki teruk la..

benda simple cmtuh pon tak aware.. marah eden!

Suhami Ahmad said... [Reply to comment]

atoklah, kalau tandas dah bersepah **** keliling mangkuk, atok lagi rela buang kat semak. Erkk!

hana said... [Reply to comment]

@IFA Athirah
ye betol..
manusia macam nh mmg x patut hidup kn..
haha

hana said... [Reply to comment]

@azwandengkil
tu la pasal..
tp kene pandai la set timing..
hahah

hana said... [Reply to comment]
This comment has been removed by the author.
hana said... [Reply to comment]

@SyahmiFikri
tau x pe..
bnde simple je pn..
nth pe2 la..

hana said... [Reply to comment]

@Suhami Ahmad
haha..
laki mmg la..
kat semak pn bule..
hehe