Thursday, April 7, 2011

perempuan memang obses dengan kecantikan..

salam....

hari ni kita bertemu kembali dalam rancangan KECANTIKAN DAN ANDA!!!...muahahahaha...rasa macam nak benti belaja pastu jd pengacara tv aje...agak2 aku de bakat x???de x stesen tv yg nak bg aku job????kalau tak de nampak nye kene la aku sambung study yg de berbaki agi 2 tahun..fuhh..lame nye....

ehem...sapa rase diri nye cantik atau hensem sila angkat tangan macam saye!!uish..sume nak ngaku cantik n ensem aje ye...sapa agi nak puji diri kita kalau bukan diri kita sendiri kan...yang pasti aku mmg comel la..hahaha...setiap ciptaan Allah tu cantik2 belaka...jd bersyukur lah ngn ciptaan Allah tu.. x perlu rasa nak membuat pembedahan la bagai...dah cukup anggota badan x de cacat cela tu dah kira baek la...

perempuan dengan kecantikan mmg x dapat dipisahkan...sape setuju??aku setuju 100% ngn statement aku tu sebab aku pn suka akan kecantikan walaupun aku ni comel...tp jgn la sampai jadi obses sgt tuk cantik..disebabkan obses terhadap kecantikan ni la yg membuatkan mata aku sakit aje....sejujurnye aku tak suke tgk orang yg mekap tebal2 nak mati..bukan bertambah cantik tp +++++ hodoh ade la...pe korang x tgk cermin ke??rasa dengan mekap tebal 10inci tu cantik sangat la???tambah agi ngn kaler pelangi..ingat meriah sgt la??ingat bila aku tgk muka korang tu hati aku ni rasa hepi aje macam tgk pelangi lepas hujan???macam tu???nak aje rasa nye aku jumpa korang pastu bg tau yg korang tu hodoh sgt dengan keadaan mekap macam tu...hahah....

lagi yg membuatkan aku rasa nk penyepak kalau jumpa insan2 macam ni kat kampus...waduh...ko nk gi kelas aje pn tp mekap ko macam nak pergi kahwin....dengan baju yg entah pe2...cuba la pikir yg kita ni nk g tuntut ilmu bukan nak melaram....betol....tak salah kalau nk sentiasa cantik x kira la nak gi kelas sekali pun...tapi pikir la sikit ngn pakaian + mekap yg entah pe2 tu sesuai ke nak g kampus???cukup la kalau bertemakan kemas dan sopan kn????baru la berkat ilmu tu....ahaks...

lagi pun...jgn hanya fokus kecantikan luaran aje tp dalaman hampeh...cube la seimbangkan kecantikan luaran dan dalaman...walaupun rasa diri tu x cantik x payah la nak merendah diri sgt..setiap orang de kelebihan dan kekurangan...kalau dh x cantik jgn la selekeh pulak..kalau kemas orang yg x ensem pn jd ensem, orang x cantik pn jd cantik...

k la...kejelitaan hak milik setiap insan...x perlu nak dedah2 tuk kelihatan cantik....kalau menutup aurat pun cantik ape..tambah ayu dan sopan ada r...daa~

p/s: jgn taksub dgn kecantikan luaran yg x kan kekal lama...aku suke natural beauty..

8 tayar bergolek:

Aleen Aiden said... [Reply to comment]

betul!mekap cket2 da la klo takat nk kuar lepak ngan kawan,g sopping kat mall..x[erlu lebih2 kot..tp ikot individu jugak.dah klo die memang sker mcm 2,nak buat camane.hu3

hana said... [Reply to comment]

@aleen aiden
haha..
yg dorang suke tu la saye x suke..
mekap cikit2 leh la diterima...
hahaha

Alia Azmi ◕‿◕ said... [Reply to comment]

alia tak obses dgn kecantikkan tapi obses dgn fashion segala ape tu . hihihi :p

Saiful Bakhtiar said... [Reply to comment]

sebenarnya cantik tu bukan utk luaran je.sy lbh menitikberatkan aspek kecantikan dalaman.maksudnya soal,sikap,hati.
cm sy ni mmg hensem luar dan dalam.hehe...

puan anis said... [Reply to comment]

saya taw saya xcantik..sebab tu saya make up tebal 100 inci...tapi bila tengok cermin..hantu k.limah cantik lagi...waaaaaaaaaaaaaaaaaa

hana said... [Reply to comment]

@Alia Azmi ◕‿◕
haha..
kalau berfesyen mesti la tuk cantik jugak kn..
hehehe..
yg pnting jgn lelebe tau..

hana said... [Reply to comment]

@saiful bakhtiar
betol tu..
tp yg penting kemas...
x cantik x pe..
yg penting kekemasan n kebersihan...

hana said... [Reply to comment]

@misz anis
hahha..
x pandai uat care x pandai..
x yah la nak mekap lelebe,..