Wednesday, April 6, 2011

sakit menghapuskan dosa kecil..

salam...

aku tak berapa nak sihat....dengan cuaca yg tak menentu ni..dah la panas terik...tido malam pun rasa x selesa....batuk aku dah makin teruk...arghh....suara pn dh seksi laen macam aje....macam nak demam pun ade jugak..

tapi x pe....sakit kan menghapuskan dosa-dosa kecil....setiap yg berlaku tu kan dugaan dari Allah...jangan mengeluh dan merungut..lagi-lagi masa exam ni....byk kan saba ye hana.....

k la...entry pendek aje..kepala sudah pening...rasa nak tido aje skang ni...tapi sok de exam practical final...adoy...harap2 aku leh bgn 1/3 malam nanti....daaa~

11 tayar bergolek:

kyo_9 said... [Reply to comment]

betul ke sakit menghapuskan dosa kecil? ada hadis x?

hana said... [Reply to comment]

@kyo_9
“Tiada suatu musibah pun yang menimpa seorang Muslim, melainkan dengannya Allah hapuskan (dosa-dosa kecil) darinya sampai-sampai sebatang duri pun yang menusuknya.”( Shahih Al-Bukhari, kitab Al-Mardla, no. 5640; Shahih Muslim, kitab Al-Birr wa Ash-Shilah, no. 2572.)

Dalam satu waktu, Rasulullah menjenguk Salman al-Fahrisi yang tengah berbaring sakit. Rasulullah bersabda.“Sesungguhnya ada tiga pahala yang menjadi kepunyaanmu dikala sakit. Engkau sedang mendapat peringatan dari Allah SWT, doamu dikabulkan-Nya, dan penyakit yang menimpamu akan menghapuskan dosa-dosamu.”

=D

soffya cik bulan said... [Reply to comment]

betul tu my dear...
bila igt perkra ni rs insaf dri blik bile mngluh tika sakit...

btw tenkiu dtg blog...:)

NuSaNa NoSa 91 said... [Reply to comment]

tido, tido~ klu tido xcukup, sakit pyh nk sembuh.. uhuk2~ =.=

Alinkiwi said... [Reply to comment]

betul...sakit mmg menghapuskan dosa kecil...=)

AMIRA ATIYA MYRA_ZOE said... [Reply to comment]

betul ke...baru tau ni..

hana said... [Reply to comment]

@soffya cik bulan
erm..
tu la...
dugaan yg di beri baru cikit dh mengeluh...
ramai lagi yg ditimpa musibah teruk2 kn..

hana said... [Reply to comment]

@NuSaNa NoSa 91
tp x leh tido..
mlm2 terbgn aje...
dh cube nk tido tp x leh la..

hana said... [Reply to comment]

@Alinkiwi
betol3...

hana said... [Reply to comment]

@AMIRA ATIYA MYRA_ZOE
dh tau ni jgn mengeluh ye...
byk kn bersabar..

saiful bakhtiar said... [Reply to comment]

sakit ati ape ubatnya