Monday, April 25, 2011

aku DIPINANG jejaka tidak dikenali..how could it be???

Asaalammualaikum semua..

Baca tajuk pun dah tahu kan pe yg berlaku..so aku berharap semua jejaka di luar sana x yah la nak kecewa sesangat ye..mungkin bukan jodoh kita...cuba la belajar terima takdir ye..hehe...erm...mesti ramai yg tertanya-tanya kan macam mana aku leh bertunang ngn orang yg tak dikenali...biasa la..korang kan amek berat pasal aku(tangan ke bahu sambil mata ke atas..haha.)...jom bace kisah selanjutnya...

Petang tadi mak aku kol...macam biasa la kan mmg mak aku yg akan kol aku....hahaha...aku dah tau la pe yg akan mak aku tanya...sudah semestinye pasal exam petang tadi..adush..tapi de berita mengejut yg dah mak aku bagi..hampir pingsan aku d uatnye..

kring....kring.....

aku: Assalammualaikum ma..

mak: Waalaikumussalam..macam mane exam tadi???dapat jawab tak??

aku: (dah agak dah...haha) oke aje...insyaAllah lulus dengan jayanye..setakat dua tiga soklan yg x bape nak konfident tu ada la..hehehe

mak: tak pe la...doa je banyak-banyak..yg penting dah usaha...next paper bile????

aku: erm...lebe kurang 2 minggu lagi la..nape??

mak: aik...tak kan mak tanya pun tak bole....belagak semacam je ye..

aku: Bukan tak bole la...saje je tnye kenape..heheh...tak kan la tny kenapa pun tak boleh..

mak: Abes tu balik umah tak????de byk agi masa nak exam tu...

aku: memang la tapi de banyak benda kena settle la sebelum cuti sem ni...

mak: erm..tak pe la kalau macam tu..cuma mak nak bagi tau satu benda aje kat kamu ni..

aku: apa nye??macam suspens je bunyik nye..hahahaha..(dalam hati dah berdebar-debar semacam..tak tau la apsal..)

mak: kamu x yah la nak mara mak ke pe ye..pe yg mak uat ni untuk kebaikan kamu jugak..

aku: jangan kata mak terima pinangan tuk saya pelak..hahah...(dalam nada gurau tuk mengusik mak aku..hahaha...bajet macam cerita novel la kan mak aku terima pinangan tanpa persetujuan aku..sungguh nonsense)

mak: Erm..betol la tu..pandai kamu teka..

aku: What????biar betol...mak buat lawak ke???ingat ni cerita novel ke mak...mak nak gurau pun jangan la lebe2..cikit-cikit bole la...boleh mati kene heart attack camni..

mak: Mana ade mak gurau..betol la ni...minggu lepas die datang minang kamu pastu mak pun setuju la...mak tengok baik je budaknye...de keje bagus pastu sopan lagi...kiranye mmg beruntung la kamu dapat dia...kamu pun tak de boyfren lagi kan...(macam-macam mak aku puji dia..)

aku: Pe ni mak...ikut suka aje nak terima pinangan ntah sape2...pening la camni..(jantung rasa macam berhenti..otak x mampu berfikir...macam mana ngn perjalanan hidup aku selepas menjadi tunangan kepada orang yg tak dikenali???)..

mak: Dulu kamu jugak kate terima aje pinangan sape2 kalau rase laki tu baik di mata mak sebab kamu kan x de masa nak layan perasaan cinta tu...

aku: Mmg la saya pernah cakap macm tu tapi....erm...(dah malas nak bertekak ngn mak aku..lagi pun keputusan dh di buat..x sampai hati rase nye nak menolak..maruah keluarga mesti di jaga) baik kate mak maka baik jugak la kate saye...ikut mak je la ye...(nada kecewe)

mak: Mak dah agak kamu mesti setuju punya...nanti bole la kenal-kenal dengan dia ye..(sungguh happy mak aku..x sanggup rasa nye nak hancurkan harapan dia..)

aku: Ye la mak...sapa name tunang saye yg baik, sopan, kerja bagus sangat tu??

mak: .............................................


woi hana...sudah-sudah la ko membuat cerita tipu tu..hahaha...tahu la ko tu malas nak study tapi tak yah la uat entry ngarut-ngarut sangat....hahaha...ish2...ini bukan sebarangan entry oke...aku tulis ni berdasarkan ANGAN-ANGAN..aku ulang sekali lagi ye...ANGAN-ANGAN oke...bukan angan-angan aku tapi ANGAN-ANGAN ANIS...khas untuk si ANIS..dia yg sibuk sangat bising malas nak belaja pastu membayangkan kalau de orang datang minang la bagai...ingat bila dah kawen x tak yah belaja la tu...haha..sengal ubi taro betol..

oke la...wish me luck for 1st paper tomorrow..subject HEMATOLOGY...jom study...

nota dari hati: terima kasih baca sampai habis tuk elakkan salah faham..hahaha..agak-agak kalau mak die x kol pas exam sok maknenye angan-angan hanya tinggal angan-angan..hahaha

13 tayar bergolek:

dora_aqua88 said... [Reply to comment]

haha..menarik...terbaek..terganas..terbaek..terganas..terbaek..terganas..terBAEKK..hehe~

OreO HitaM said... [Reply to comment]

Blogwalking..

Ceh..kena tipu ramai2

misz anis said... [Reply to comment]

ko xpayah nak berangan la mangkuk!!exam petang tadi la sgt!!!exam start sok!!aku tampo lelaju kang!!!rahsia la konon laki yg pinang aku tuh????anak dato' tan sri aku redha la..hahahahahahaha

hana said... [Reply to comment]

@dora_aqua88
hahaha...
mmg terbaek kan..
exam fever..
lalalalala~

hana said... [Reply to comment]

@OreO HitaM
haha.
mane de tipu..
ni cuma angan-angan kawan je yg di realisasikan dlm blog..
hahaha

hana said... [Reply to comment]

@misz anis
hahaha..
aku x pasti la plak dia anak sape..
nanti aku sambung cite..
haha

Anonymous said... [Reply to comment]

zzzzzz

miN ScherbatsKy said... [Reply to comment]

hadui.. kne tipu... bru nk ucap tahniah..huhu...

momoi mee said... [Reply to comment]

cit..tertipu gua!!!

Izzuddin Fauzi said... [Reply to comment]

huaaa... cheit :D

myetech9[dot]com @ Enchik Nine

ainina jelani said... [Reply to comment]

ceh gua tertipuuu. :malu :geram

belajo dulu baru pkiaq kawin naaa. miahahah

hana said... [Reply to comment]

huhu..
jgn mare ye semua...
=D

Ikhwan said... [Reply to comment]

Apakah itu HEMATOLOGY? o.O