Tuesday, March 15, 2011

PERGI LA MAIN JAUH-JAUH BURUK SANGKA .....

salam....

dont judge a book by its cover..

semua mesti dh tau kan makne quote kat ats tu kan???aik..tu aku nampak de yg muke blur2 aje bace ayat omputih kat atas tu...alalala~ciannye die...x pe la...disebabkan aku nh memang baik hati so aku pn translate la ye...maksudnye 'JANGAN MENILAI BUKU DENGAN LUARAN NYA'...hehe..lawak pelak bila translate camtu kan...ehem...aku nh kalo intro aje dh merapu ke laut...cube la belaja cepat cikit masuk isi penting...kesian korang bengang aje bace entry aku kan(dush..dush...benti merapu hana!!!)...

oke la..nk kate aku nh sorang yg negatif, x jugak....tapi aku ase aku nh sorang yang positif...hahaha...sebab aku nh suke bersangka baek...contohnye...alamak...susah la nk bg contoh tp kalo x caye cube tanye ANIS n AIN...jap2...de kene mngene ke positif and negatif nh ngn quote tu???huaaaaa....aku dh blurr beb~

macam ni la...sebelum aku bertambah blur dan pening ,tujuan aku tulis quote tu sebab ak dah tersalah sangka ngn someone nh sebab aku menilai die melalui luaran aje...tapi bile dah kenal sume upenye die nh oke aje...kirenye mmg leh jd ngam la...ibarat isi ngn kuku la..hahaha...so kesimpulan nye...jangan menilai orang dari luaran aje sebab yg luar tu x gambarkan yg dalam...g buang jauh sikap buruk sangke tu...bukan dapat faedah pe pn..

kebanyakkan orang yang x kenal aku pun mesti cakap muka aku garang,sombong la, kerek la n sume yg negatif mmg tergambar la kat muka aku nh..hahah...pada hal aku ase aku la manusia paling comel sekali...hahaha...tu la persepsi mereka sebelum kenal ngn aku tapi bile dh kenal mesti cakap aku nh peramah, ceria, baik hati, n sume yg positif pn akan terserlah la lepas kenal aku..hahah..(ko apsal hana masuk lif tekan sendiri??)...

akhir kata....kenal dulu hati budi orang sebelum membuat sesuatu penilaian...bak kata pepatah TAK KENAL MAKA TAK CINTA...lebe kurang la tu pepatah tu ngn quote tu kan...hahaha.. k la...daa~

p/s: harap maaf la ye kalo entry berterabur....otak aku pun ngh berterabur nh pas jawab test Clin. Chem tadi sampai maen kejar2 la bagai kat kampus..habes havoc kampus td...hahah...mmg x gambarkan student degree langsung kan...adoy...

2 tayar bergolek:

mykhalis said... [Reply to comment]

hehe..ternyata ramai orang wat n3 pasal tak kenal maka tak cinta nie.. betulla..skrang kene kaji dulu.. kene selidik.. baru blh wat kesimpulan..jgn jumpe2 je dah percaya gerak hati..macamla ada 6 deria..

faiz said... [Reply to comment]

kena kenal lama seseorang tu...jgn buruk sangka terhadap org lain..