Wednesday, March 16, 2011

kepada siapa hendak ku luahkan perasaan ini...

salam..

rasa macam nak menangis tapi x tau camne....rase macam nak menjerit tapi x tau macam mane...rasa macam....arghhh....macam-macam rasa ade dalam diri aku sekarang...aku x tau macam mana nk senyum, buat lawak dan aku rasa hari ni teramat la serabut...bila aku tengok muka aku kat cermin mmg x ceria..memang muka aku melambangkan aku ade 1001 masalah...argh...nape aku x mampu tuk menyembunyikan segala rasa untuk kali ini....

erm...aku x tau kepada sape aku nk luahkan perasaan aku saat ini...kat kawan???aku x rase nk ceritakan kat dorang....kat parents???tak mungkin sama sekali....mesti korang nk kate aku terlampau memendam kan...memang aku jenis pendam perasaan..sebab aku x nak susahkan orang laen dengan ape yg aku rase...biar la Allah je yg tau perasaan aku ini dan kepada DIA aje aku mengadu....nak suruh aku bercerita di belog nh???hahah..memang tidak sama sekali...aku x rasa perlu untuk memberi tahu satu dunia pe yg aku simpan dan pendam..

aku mengharapkan diri aku supaya tabah n sabar aje....banyak benda yang kena aku pikirkan sebagai seorang pelajar, seorang anak, seorang sahabat dan jugak sebagai seorang ahli MAJLIS TERTINGGI MELTECH....kadang-kadang sampai satu tahap aku rasa yg aku dh x mampu tuk memegang semua tanggungjawab tu...aku rasa macam give up...sungguh x patut kan aku rase macam ni...tapi kalo korang tau pe yg aku rasa n tanggung mesti korang pn x sanggup....

ape yang aku perlukan sekarang ni hanya lah kekuatan dan semangat supaya aku x terus give up macam ni...aku tau yg hidup kat dunia ni x mudah dan mempunyai banyak dugaan ..hidup ni kan macam roda....kadang2 kite kat atas dan kadang2 kita kat bawah....untuk berada kat atas bukan la suatu benda yg mudah...

k la..aku dh x sanggup ase nye tuk menulis...cuma aku de satu soalan aje nak tanye..kalo korang de masalah or pe2 je biase nye korang share dengan sape???

p/s : aku tak bersedia lagi untuk menghadapi kehilangan..

23 tayar bergolek:

mykhalis said... [Reply to comment]

khalis akan cerita dengan,,lepas tue mak akan salahkan khalis..tapi khalis puas hati sbb luahkan..kalau sekrang pada orang rumahla.. kalau zaman duduk asrama pada buku nota..wat conteng2.. apepun dugaan n cabaran..bersabarla ek..tabahkan jiwa raga

adele said... [Reply to comment]

huhu..sabarlah ye hana..hidup ini mmg penuh dgn dugaan..hari ni saja sy baru meraung dsbbkan masalah..kalau hana nak luahkan kt sy pun ok jgk..
sy pun jenis memendam juga..kadang2 kalau dah tak tahan sgt mmg akan menangis spuas2nya..perempuan mmg takkn bleh dipisahkan dgn tangisan..huuu

cik kia said... [Reply to comment]

kuatkan semangat,jangan mudah berputus asa okayyy :)

faiz said... [Reply to comment]

kdg2 persaan tu kena diluahkan supaya tak tertekan..

Anonymous said... [Reply to comment]

kadang2 perasaan tu perlu juga untuk diluahkan.memang akan terasa kurang beban tu.saya paham perasaan hana.saya macam hana juga,kalau ada masalah diam jer,selai boleh simpan,saya simpan n tanggung sendiri.tapi kalau dah tak tahan tu,cerita kat member n mintak pandangan.tapi member yang betul2 datap kongsi la.member ni pon banyak jenis juga....kalau tak boleh juga kan hana, tulis la kat nota apa yang hana rasa.boleh release juga sebenarnya.
lagi satu cara saya...g tempat yag agak lapang,macam kat tepi laut.duk sorang2...fikir puas2 pas tu buang fikiran tu jauh2.kasi lapang minda macam lapangnya kawasan tu.hehe...
jangan banyak fikir..just fikir macam mana nak solve

a.r.e.p a.h.m.a.d said... [Reply to comment]

nape hana????
msalah club ka???
huhuhuh~~~~

hana said... [Reply to comment]

@mykhalis
erm..
mmg selalu cite kat mak..
tapi tu la...hehehe..
harap2nye saya tabah la kn..
=D

hana said... [Reply to comment]

@adele
x pe la..
wat masa sekarang saye x rasa nk luahkan kat sape2..
time kasih ye sebab sudi nk dgr luahan sye..
harap nye kite berdua sabar n tabah la ye..
=D

hana said... [Reply to comment]

@cik kia
ye betol..
time kasih byk2..

hana said... [Reply to comment]

@faiz
mmg nk luah pn..
tp x tau macam mane...

hana said... [Reply to comment]

@Anonymous
tq anonymous...
rase macam nk nanges aje skang nh...
huhu...tp x pe...stiap sesuatu ade jln penyelesaian nye kn...
=D

hana said... [Reply to comment]

@a.r.e.p a.h.m.a.d
eh..x la abg arep..
mne de...
club jln lancar aje..
hehe

AMIRA ATIYA MYRA_ZOE said... [Reply to comment]

sabarlah ya...mengadu sahaja pada illahi dia mendengar segalanya dan insyallah dia akan bagi jalan penyelesaian

Encik Luncai said... [Reply to comment]

kadang2 kita rasa dunia ni tak adil sbb banyak sangat masalah yang kita hadapi..hadapi semua masalah dan dugaan tuh..jln yang terbaik luahan kepada org yang benar2 boleh dipercayai..semua masalah ada jalan menyelesaiannya..

Faiz said... [Reply to comment]

meluahkan lebih baik memendam kerana setiap perkara yang kita pendam akan memberi penyakit kepada kita sndiri..cubalah cari seseorang untuk meluahkan segalanya agar apa yang terbuku di hati dapat dilepaskan walaupun tidak banyak..

p/s: Terima Kasih kerana sudi memberi komen di blog saya..Sebagai balasan saya membuat kunjungan balas ini ke blog anda..=)

****KLIK GAMBAR FOTOGRAFI TERKINI DISINI****

Imran nyambek said... [Reply to comment]

sedeh tetiba (T_T)

kyo_9 said... [Reply to comment]

elok berbincang dengan orang yang paling rapat dengan anda dan boleh dipercayai.. jika dibiarkan, mungkin boleh membuatkan anda merana..

kata2 diatas sekadar cebisan hati..
salam perkenalan~

hana said... [Reply to comment]

@AMIRA ATIYA MYRA_ZOE
erm..
betol tu..
Allah Maha Berkuasa kn..
=D

hana said... [Reply to comment]

@Encik Luncai
erm..
betol tu..
tp sebenarnye ade orng laen yg agi menderita dari kite kn..
mmg kawan2 sume leh d percaya cume sye x tau cmne nk cite..
saye rase nyusahkan dorang aje..

hana said... [Reply to comment]

@Faiz
saye ngh cube mengajar diri saye tuk berkongsi..
huhu..
masalhnye saye ni x tau nk cite camne..

hana said... [Reply to comment]

@Imran nyambek
np tibe2 awk sede plak???

hana said... [Reply to comment]

@kyo_9
erm,...'
saye akn cube...
salam perkenalan juga..

Aidil said... [Reply to comment]

Hai. Datang dari shoutbox, dan perasan ada ko komen kat entry baru aku.hehe tengs2.

Wah ni ape cer lak sedey2 ni. Aku pon jenis pendam jer. Makan dalam ke ape ke, ak x kesah.

kalau boleh setel, buat satu2. kalau susah nak setel, cari pertolongan orang.

Kalau xleh setel lak?? ko tunggu je la. nanti setel la. ni kira macam tawakal la. biar tuhan tentukan.

aa pjg pulak komen.sori