Tuesday, March 22, 2011

penghargaan, menghargai, dihargai dan harga..

salam...

lama betol pikir nak tulis pe untuk entry kali ini...waduh....de byk bnde nk d ceritakan cuma x tau camne nk huraikan la...rupa-rupanye bukan senang nk jd penulis ni kan...aku mmg kagum la ngn orang yg boleh tulis novel, blog atau pe pn ngn baik sekali...sebab tu la aku suka bace novel, majalah, blog dan pe2 je bahan bacaan sebab sebagai satu cara menghargai usaha mereka ni menulis..tapi de ke sape yg nk menghargai penulisan aku nh???.lalalala~

haa...so aku nak cerita pasal penghargaan, menghargai, dihargai dan juga mungkin harga..hahaha..setiap manusia mesti de perasaan untuk dihargai kan???!!aku sendiri ngaku yg aku mengharapkan setiap yg aku lakukan ada orang akan hargai...aku x kesa kalo nk kutuk, kritik atau memberi nasihat tapi beri lah ngn cara berhikmah dan betol...setuju tak dengan aku???!!

kebiasaan nya perselisihan faham atau pergaduhan boleh terjadi masa memberi pendapat...sebab apa???sebab kite ni x tau nak menghargai pendapat atau pandangan orang laen..kadang2 mmg betol pendapat die x leh guna atau pun hampeh...tapi apa salahnya kite tunjukkan rasa yg kite hargai usaha die untuk memberi cadangan dan pendapat tu kan...ingat senang ke nak berfikir sume tu....kita kan tau adab tuk bertutur so aplikasi kan la supaya x de sapa yg bakal terasa atau pun kecil hati..heheh..

walaupun benda sekecil kuman yg kite lakukan tapi bila orang menghargai usaha kita tu akan membuatkan kita rasa yg diri kita nh berguna dan diperlukan....tak de la hidup kat dunia dengan sia-sia tanpa ada sumbangan apa2...hahaha....bukan susah pn nk tunjuk kn penghargaan ni..sebenarnye dengan hanya ucapan terima kasih, syukran, xiexie, gamsahabnida atau pun arigato pun dah cukup terasa diri ini di hargai..lagi bagus kalo di ucapkan beserta senyuman...senyum kan satu sedekah..=D

aku mmg pantang betol kalo aku dh tolong tp x reti nk ucap terima kasih...bukan kene bayar pun kan...lagi pun aku x de bagi harga tuk ucapan terima kasih tu...aku x de la nak kate yg aku tolong x ikhlas tapi at least bila de penghargaan yg aku terima terasa la yg diri aku ni diperlukan dan sejujurnya aku mmg gembira kalo dapat menolong orang...tapi jangan la korang mintak tolong aku buat sesuatu yg melampau sangat plak...selagi x melanggar syara' dan hak asasi manusia mmg aku akan tolong...pe pn semua bergantung kepada keadaan la kan..hehehe..

k la..aku x de niat pn nk tulis panjang2..yang paling penting hargai lah insan2 yg tersayang yg sentiasa berada di sisi kite x kire susah atau pun senang..x guna nak menyesal bila dh kehilangan...sebab aku akan rasa teramat gembira kalo orang tau menghargai diri aku ni..heheh..daaa~

p/s :entry x de kene mngene ngn sape2 dan ilham nk tulis pasal ni datang masa aku tulis intro tu..hahaha... kalo ikutkan aku nak cerita pasal bnde lain..len kali aje la kn..hehe

11 tayar bergolek:

f_aRa_aINa989 said... [Reply to comment]

org yg x reti berterima kasih tu, tandanya dia x bersyukur...


Catatan: Untuk budak yang akan ambil result SPM..

Sharinginfoz said... [Reply to comment]

perselisihan pendapat sering terjadi yang penting macam mana kita nak bertolak ansur

Cikgu Den said... [Reply to comment]

menghargai dan dihargai perlu diseimbangkan supaya tiada pihak yang berkecil hati

mykhalis said... [Reply to comment]

untuk dihargai dan dihormati,kite kenalah hormat orang lain juga..kan?

hottest entry di blog khalis :
Filem Titanic 3D james camaroon mungkin dibuat sempena ulangtahun kejadian itu

Bentuk speaker yang cool dan menarik

Nizam said... [Reply to comment]

kekadang baik kita menghargai orang terlebih dahulu sebelum minta orang hargai kita...

hana said... [Reply to comment]

@f_aRa_aINa989
betol2..
kadng2 sebab ego je x reti nk b'terima kasih..

hana said... [Reply to comment]

@Sharinginfoz
betol3.
kalo masing2 x tau mengalah pun susah jgk..
=D

hana said... [Reply to comment]

@Cikgu Den
setuju.
bkn mudah nk jge ati orng..
hhuhu

hana said... [Reply to comment]

@mykhalis
betol..
what u give u get back..
=D

hana said... [Reply to comment]

@Nizam
betol.
x salah kalau kita mulakan dulu..
=)

Anonymous said... [Reply to comment]

google backlink seo optomization backlinks backlink exchange