Wednesday, July 18, 2012

Kisah Exora dan Kancil di Jusco..

Assalammualaikum semua...

Memang susah nak cari parking kereta dekat shopping complex lagi-lagi kalau weekend...terbukti ia sangat memerlukan kesabaran yg tinggi untuk menanti kereta lain keluar dari parking..kadang-kadang pusing limapuluhlima kali dekat kawasan parking tu pun belum tentu ada parking kosong...nampak sangat tak bertuah nya..hahaha...

Teringat hari Sabtu lepas(14/7) pergi Jusco Bukit Raja dengan adik, kakak, sepupu dan anak sedara(anak kakak)...parking memang penuh lah kan so kena lah tunggu kereta lain yg nak keluar..tak sampai 3minit pusing-pusing tiba-tiba ada lah satu kereta ni nak keluar..kitorang ni tunggu punya lah lama dekat situ menanti kereta tu nak keluar dengan susah payah...ok aku paham(baru dapat lesen kot..tertampal P dekat kereta)..


Masa kakak nak reverse Exora(parking bontot), tiba-tiba ada kereta kancil(tertampal P juga..hihi) yg agak biadap terus masuk parking yg kitorang tunggu dengan penuh kesabaran tu...perghh...memang sangat terbakar lah hati aku ni kan..dah la cuaca tengah panas terik pastu leh pula cari pasal kan..memang mengundang kemarahan betol la...


'Kak..kereta kancil tu dah amek parking kita la..'

'Kuang haja nya...dia tak tahu ke kita dah tunggu lama dekat sini..lepas tu sesedap rasa je nak masuk kan..'

'Orang depan tu nak keluar..ko parking lah situ..aku nak turun jap..aku nak g marah dia...'

'Ko g turun marah dia...aku sakit hati ni..'


Aku pun turun dari kereta dan berjalan ke arah kancil tersebut..


'Awak..kenapa awak parking dekat situ??'
masih mengawal nada dan memberikan senyuman paling manis sekali..

'erm...kenapa ye??'
tanya dia dengan muka tercengang-cengang.

'Awak tak nampak ke kereta punya besar ni dah tunggu dekat sini bertahun lama nya..'

'eh..ye ke..sorry la..saya memang tak perasan pun..'

'erm..ta pe la..saya bukan nak marah ke apa..cuma lain kali tengok-tengok lah dulu..'

'sorry sangat-sangat..saya memang betol-betol tak perasan..saya boleh cari parking lain..awak parking lah dekat sini..'

'Tak pe la..dekat depan tu pun dah ada orang lain nak keluar..saya cuma nak tegur sikap awak ni je..lain kali awak jangan lah buat macam ni lagi ye..kesian dekat orang lain yg dah tunggu lama...'

'Sorry ye..'

' =) '


Haish..geram, rasa nak maki tu memang tak boleh cerita lah tapi kawal diri, buat apa nak marah-marah pun kan..so aku cuba cakap sehabis baik dan berikan senyuman walaupun dalam hati ini terbakar je..mana lah tahu dia tak sengaja kan..kalau kita dah marah-marah kang jadi gaduh pula nanti..yang malu nanti diri kita juga kan...nasib baik response dan percakapan driver kancil tu baik je masa aku tegur..so hati yg tengah terbakar ini pun jadi sejuk je...

Motif aku tegur dia bukan nak marah sangat pun sebenarnya cuma aku hendak tegur sikap dia yg tidak alert dengan keadaan keliling..nasib baik aku ni masih mampu nak cakap dan tegur dia secara elok-elok..kalau orang lain agak nya tak pasal-pasal dia dah dapat makian percuma je..

Nota dari hati: Berani kan??hakhakhak



1 tayar bergolek:

Anonymous said... [Reply to comment]

hurm terbaek la awk ni