Tuesday, June 19, 2012

Cara-cara nak jumpa hantu POCONG...

Assalammualaikum semua...

Tiba-tiba kepala terasa sangat pening dan pandangan pun dah mula kabur...so aku membuat keputusan untuk menunggu dorang di kerusi yg terletak di pintu keluar Econsave..dah tak larat rasa nya nak pusing-pusing Econsave buat lawatan sambil belajar..

Wah..rasa lega sikit bila dapat duduk dekat kerusi yg tak empuk langsung ni...kurang sikit rasa pening di kepala ni...aku menoleh ke kiri bila aku rasa ada manusia yg pandang aku..ohhh..pak guard Econsave rupanya...senyum je la yg aku mampu tapi pak guard ni macam ada gaya nak ajak aku sembang je...apa lagi, aku terus buat tak tahu pandang tempat lain la..hihi..
ini je gambar pocong yg tak menakutkan sumber dari google..

'Adik...'

'ye..kenapa??'
haiyaaa...jangan lah nak tanya macam-macam ketika aku bukan dalam mood nak sembang-sembang(doa dalam hati)..

'Adik pernah nampak POCONG tak??'

'Ha??errrrr..tak pernah..'
jawab aku ragu-ragu..pelik betol la dia tu..dah la tak kenal aku pastu tiba-tiba tanya pasal pocong pula tu untuk mulakan perbualan..berkerut-kerut dahi aku di buatnya..

'Saya pernah nampak pocong...3 4 kali juga la saya nampak..'
bangga sekali gaya dia bercerita..

'oooo..'
pendek je respon aku berikan..

'Masa tu saya memang teringin sangat nak tengok..pastu saya pun beranikan diri la suruh dia tunjuk kan diri depan saya..memang dia betol-betol muncul depan saya..mata nya merah bla bla bla...'

'hmmm..'

'Ada juga yg tumpang saya naik moto..dia duduk belakang saya..sampai ke rumah saya bawak dia..hahaha..pastu saya suruh la dia balik...bla bla bla..'

'errmm..dekat mana jumpanya tu??' 
aku tanya lah juga sebab dia sungguh bersemangat cerita dekat aku.. 

'Dekat kawasan ni juga la...awak nak jumpa dia ke??'

'Eh..tak ada la..'

'Kalau awak nak jumpa senang je..tak pun awak pergi dekat kubur..lagi banyak awak leh jumpa..ada juga yg mintak nombor ekor dekat sana..nak cepat kaya kan...bla bla bla...tapi dosa kan buat macam tu??'

'aah..memang la dosa...'

'Bla..bla...bla...'

'err...kawan saya dekat luar tu..saya pergi dulu lah ye...'

Aku tengok gaya pak guard tu sangat psycho dan menakutkan..senyum sorang-sorang dan pandang aku lain macam je(bukan bersangka buruk ye..cuma berjaga-jaga)..demi menyelamatkan diri, lebih baik aku terus keluar je walaupun dorang tak habis membazir lagi dalam Econsave tu...

*penggunaan bla bla bla menunjukkan yg aku tak berapa nak paham dengan unsur penceritaan dia dan sungguh panjang cerita yg di sampaikan sehingga aku sendiri tak dapat nak ingat semuanya..hahaha...

Nota dari hati: pelik-pelik je ragam manusia ni..




4 tayar bergolek:

APAN said... [Reply to comment]

bertuah la ko sis sebab dpt dengar cerita dia tuh...dia pilih pendengar bertuah je tu. layan je la. nak tau gak ending dia mcm mana. haha...

mcm da xde lagu...tahniah. hehe...

muhsin.aminudin said... [Reply to comment]

Jangan mintak2, kalau jumpe, sesak nafas cam aku dulu..

Mohamadazhan.com said... [Reply to comment]

salam

kdg2 manusia memeningkan...mungkin si dia dalam keadaan separuh sedar bercerita.haha

siti noor lila said... [Reply to comment]

mcm mana kau boleh jumpa?