Saturday, April 28, 2012

Kisah di sebalik sebatang pensel gergasi...

Assalammualaikum semua..
panjang pensel ni hampir 40cm.
Tahukah anda, aku pernah kene pukul dengan benda tu sampai berbirat di peha??sakit nya memang tak boleh cerita dengan kata-kata la..aku yg kental ni pun boleh rasa nak menangis wooo...nasib baik baru rasa je, belom nanges betol-betol agi..jatuh keayuan seh menangis tak tentu pasal kan..untung tak de parut kalau tak kurang duit hantaran..hakhakhak..

Nampak macam kecik je kan tapi sebenarnya pensil tu panjang woo!!!dah la kayu, memang sangat terbaik..kalah rasa keenakkan makan Pizza orang belanja...di tambahkan lagi bila di pukul dengan sekuat tenaga tanpa rasa belas...memang berbisa...

Kisah hampir dua tahun yg lalu(tak bape ingat la) bermula bila Hakim(anak sedara) ketika itu tengah pegang pensel gergasi tu duduk di sebelah aku meminta aku buatkan dia air susu..

'Acik Nana, buatkan susu..'

'Erm..jap agi ye...'
tak berapa ingat apa yg aku sedang lakukan dengan Ayap(abang)..sembang-sembang mungkin..tak pun ngah main game...

'Cepatlah cik Nana...buatkan lah susu..'
sambil tangan nya menghayunkan sekuat tenaga pensel gergasi ke peha aku...

'Woi...'
secara reflection aku pun terus lempang muka budak tu sekuat hati..gara-gara sakit punya pasal kot...haha..

Akim dan Ayap pandang aku dengan muka tercengang-cengang..aku sendiri pun terkesima dengan reflect action aku tu..selama ni tak pernah aku pukul anak sedara aku walau marah macam mana sekali pun...tu pasal si Akim terperanjat dan selepas beberapa saat baru dia menangis...huwaaa...aku rasa bersalah yg bertingkat-tingkat beb masa tu...

'Pesal ko lempang dia sampai macam tu sekali??'
tanya Ayap..

'Entah..aku pun tak sedar..sakit gila kot dia pukul...'

Sesi pujuk memujuk pun di jalankan dan akhirnya aku dan Akim pun berdamai..

'Nape Akim pandang acik pelik sangat pas acik lempang Akim?'

'Acik Nana kan tak pernah pukul Akim...terperanjat lah Akim bila acik pukul akim..'

'Hehehe...len kali belajar bersabar sikit...ikut suka hati je nak pukul orang...kalau Akim rasa sakit masa acik lempang, macam tu juga acik sakit masa Akim pukul acik..'

Nota dari hati: Seminggu dah tak jumpa anak-anak sedara aku tu..hihih..


1 tayar bergolek:

dhiera said... [Reply to comment]

dapat bayang kesakitan ye. rasa macam pernah kena pukul dgn pensil ni jugak la~