Monday, January 23, 2012

Dia yg sangat sensitif jiwanya dan mudah merajuk...

Assalammualaikum semua...

Seronok betol dapat main dengan Hafiz (adik) yg dah pandai merangkak-rangkak dan berdiri...ada gaya nak pandai berjalan lah tu...sudah lah tembam sangat-sangat kan..rasa macam nak gigit-gigit aja pipi dia tu...

Panda tu lagi besar dari dia....
Ketika aku tengah bermain dengan Hafiz tiba-tiba aku di sapa oleh si Hakim (abang)..

'Acik Nana!!!'

'Nak pe???'

'Erm..nanti kalau acik Qoie ngan cik Aini (abang dan kakak ipar yg kawen hari tu) dapat anak mesti cik Nana dah tak layan kitorang lagi kan??' sedih sekali nadanya..

'Aah...memang betol lah tu...korang ni kalau dah besar degil, tak dengar kata...ingat acik nak layan korang ke??dari acik layan korang baik acik layan baby baru..ada faham??'

'Erm..ye la..cik Nana tak sayang kitorang dah nanti...'

'Memang pun..ko ingat sekarang ni pun cik Nana sayang ke??tak ada makna nya...'

Terdiam dan terkedu Hakim mendengar patah-patah kata yg agak kejam dan menyayat hati dari aku...dia tu dah lah sensitif sangat..sikit-sikit nak merajuk..tidak setabah dan sekental Gha(adik Hakim)...kalau tidak di pujuk maka dia akan merajuk sampai bila-bila dan aku lah insan yg suka sangat mengacau perasaan dia tu..hahaha...

Haish..apa agak nya yg kanak-kanak hampir 6 tahun faham tentang kasih sayang???

Nota dari hati: Sampai bila-bila pun acik Nana sayang korang semua...yg penting korang jangan nakal!!!!

6 tayar bergolek:

Yasmin Aris ♥ said... [Reply to comment]

Eeee .. comelnyee :'D

nunana said... [Reply to comment]

hehe..budak2 zaman skrg dah makin bijak.. :D

ErnieFaizal Siti said... [Reply to comment]

kanak-kanak ni lebih jujur pasal kasih sayang ni sebab dia orang tak pandai nak sayang main-main :)

teha said... [Reply to comment]

ololo.. comel nyee !

KaK LimAh Si SupiR said... [Reply to comment]

anak2 sdra kaklimah tuuu p0n mcm tuu jgk..nakal tp kuat merajuk =_=

*bkn kambeng j yg ad..daging lembu p0n ad sb xsemua org mkn kambeng..kaklimah p0n xmkn kambeng :P

kotak bulat said... [Reply to comment]

pnda ke tu? panda ke? wah, comel..besar plak tu.. :)