Sunday, December 11, 2011

Bahaya mempunyai perasaan benci kerana boleh memakan diri....

Assalammualaikum semua...

'Aku benci gila tahap dewa la dengan dia tu...menyampah sangat-sangat laaa...bla..bla....'

'Jangan benci-benci nanti jadi suka....'

Setiap kali kita meluahkan rasa benci pasti ada insan yg akan mengingatkan kita dengan ayat seperti di atas walaupun kita sebenarnye sedar hakikat tersebut dan kita pasti akan membalas..

'Argh..tidak mungkin la...mustahil dari benci boleh jadi suka..'

Selagi tidak kena dekat batang hidung sendiri selagi tu lah kita tak kan pernah sedar...semakin aku membesar semakin aku sedar hakikat kebenaran kata-kata tersebut sebab aku sudah mula menyukai sesuatu yg teramat aku benci dulu dan sekarang aku terasa terseksa sebab menyukai dia yg teramatlah nipis peluang(mungkin tak de peluang pun) untuk memilikinya...
sumber incik google...

So nasihat untuk diri aku dan kamu semua...


"Cintailah kekasihmu atau seseorang itu sekadarnye 
kerana suatu hari nanti dia akan menjadi orang yang paling kamu benci dan 
Bencilah seseorang itu sekadarnye 
kerana suatu hari nanti dia akan menjadi orang yang paling kamu sayang"

Ya Allah..berikan lah petunjuk sama ada perasaan ini anugerah dari Mu atau mainan syaitan semata-mata...semoga aku tidak tersalah dalam memilih cinta..sesungguhnya CINTA ALLAH adalah CINTA paling agung..

Nota dari hati: Kalau ada jodoh tak ke mana....berlarilah sejauh mana pun...berpisah la seberapa lama pun..InsyaAllah bertemu juga jodohnya satu hari nanti...



1 tayar bergolek:

Aleen Aiden said... [Reply to comment]

setuju!jadi biarlah kite suka orang berpada2,tak suka pon berpada2.hu3