Friday, October 14, 2011

Saya suka dia sebab dia sangat baik...

Assalammualaikum semua....

Sebelum memulakan perjalanan untuk pulang ke Tg Karang tadi aku telah singgah sebentar di Petronas Fasa 2 Puncak Alam untuk memberi sedikit energy kepada Sang Kancil dan membeli apa-apa yg boleh di makan dalam perjalanan..hehe...

incik google
Setelah mengambil sebungkus Cashew nut dan setin Nescafe Ipoh White Coffee, aku pun melajukan langkah ke kaunter bayaran memandangkan jam hampir menunjukkan pukul 7malam..

'Semua RM 5.20 ye..'

Aku pun menyeluk poket seluar jean mencari duit secukupnya sebab aku memang letak duit sebanyak RM25 dalam poket..senang kerja...tak payah nak susah payah bawak purse ke hulu ke hilir...aku meletakkan RM 1 sebanyak 5 keping dekat meja kaunter dan meneruskan selukan di poket sebab aku rasa ada syiling 20sen dalam poket...seluk punya seluk rupa-rupanya ada 10sen aje dalam poket dan kekurangan lagi 10 sen...alamak..tak cukup lagi 10sen dan akak kaunter tu dah pegang duit kertas bernilai 5 ringgit tu..

'Erm...tak cukup lagi 10 sen la kak...meh la duit tu balik, saya bayar dengan 10ringgit ni..hehe'
aku pun keluar kan lah 10 ringgit dari dalam poket untuk dihulurkan...

'Tak pe la dik...akak bayar lagi 10 sen...'

'Eh..tak pe la kak..saya bayar ni..'

'Tak pe...akak yg bayarkan nanti..'

'Terima kasih la ye kak...'

Sungguh baik hati akak tu nak belanja aku 10sen..hehe...lain kali nak bawa duit kurang 2 ringgit pulak la..agak-agak nye dia nak bayarkan tak???(melampau sungguh kan??) 

Walaupun kita tak kenal antara satu sama lain tapi tak salah untuk menghulurkan bantuan..ingatlah, hari ini kita membantu orang lain dalam kesusahan dan mungkin satu hari nanti bila kita pula dalam kesusahan insyaAllah ada orang lain pulak yg akan membantu...'Buat baik di balas baik, buat jahat di balas jahat..'

Nota dari hati: Bantu membantu amalan mulia..=D



3 tayar bergolek:

gtema said... [Reply to comment]

melebih la nk bawak kurang rm2. ko ni pon nana. hahahahhahahaha ;p

..cik gugu.. said... [Reply to comment]

untunglah~~

IMANSHAH said... [Reply to comment]

baguih kakak tu