Thursday, September 15, 2011

Adakah keistimewaan kita hanya boleh di nilai oleh insan yg berada di samping kita????!!!

Assalammualaikum semua...

'Korang rasa apa keistimewaan korang yg boleh membuatkan insan lain suka, tertarik, minat dan mungkin jatuh hati dekat korang???'

'Erm...entah la...'

'Aku pun tak tahu..'

'Kenapa pula korang tak tahu??!tak kan la tak de apa-apa yg korang rasa boleh bangga dengan diri korang macam korang rasa korang cantik ke???'

'Aku tak rasa pun diri aku cantik..entah lah...aku tak berapa nak confident dengan diri sendiri la...lagi pun orang lain yg boleh judge kita kan..'

'Aah la..betol tu...orang yg melihat diri kita dan yg berada disamping kita aja yg tahu pe yg boleh menyebabkan dorang rasa selesa dengan kita..'

'.........'

sumber google..

Random question yang menerjah dalam minda ni dan diajukan kepada Anis dan Ain..kadang-kadang bila kita rasa yg kita ni cantik, peramah, baik hati dan sebagainya mesti ada pula yg rasa sebaliknya...so layak ke segala kelebihan dan juga mungkin kekurangan diri kita ni hanya di nilai oleh insan yg rapat dengan kita??

Bagi aku ada betol nya juga tapi tak salah rasanya untuk kita menilai diri kita sendiri sebab hanya kita sendiri yg tahu tentang diri kita ni..lagipun orang lain tak paham apa yg berada dalam hati kita ni..kadang-kadang apa yg kita zahirkan tak sama dengan realitinya...betol tak???.

Nota dari hati: Setiap manusia tu memang ada keistimewaan sendiri...=D

7 tayar bergolek:

♥suNa husNa♥ said... [Reply to comment]

betul.setuju sangat.yg ptg we trust ourself.dat is the most important^^

misz anis said... [Reply to comment]

sometimes,just puji je diri sendiri..sebab nak tunggu org laen puji tak tau bile...lagipon,Allah ciptakan manusia ni dgn sebaik2 kejadian...

cintatulip said... [Reply to comment]

yup2.. stiap org ada keistimewaan sendiri.. Alhamdulillah.. sy tau ape buruk n lebeh sy.. y buruk 2 habit la.. wakakaka.. nice entry.. ;)

kasih sayang sedapnya!!!

Solihin Zubir said... [Reply to comment]

kita mmg boleh menilai diri kita sendiri, tp tak sepenuhnya..

sbb tu la cermin diciptakan.. kalo tak, cmna nk nmpk diri kita.. tak gitu? hehe..

HazwanDotCom said... [Reply to comment]

semua orang ada kelebihan dan kekurangan masing-masing..yang penting cara nak guna kan kelebihan tu..kalau guna untuk jalan yang baik alhamdulillah

aleen aiden said... [Reply to comment]

yup2,akak memang jenis xbrape nk konfiden dgn diri sndiri.xtaula ape impression org n ape org pk bile tengok akak.hu3

Run Away said... [Reply to comment]

.../salam kenal..;d