Saturday, August 6, 2011

Dia dah putus tunang la..aku pun nak putus tunang juga la...

incik google..

Assalammualaikum semua...

Sekarang ni tengah hot macam baru lepas keluar ketuhar aja cerita pasal putus tunang...mula-mula Khairul Fahmi Che Mat (KFCM) dengan Elia Jejari runcing lepas tu Ally Iskandar pulak...dekat mana-mana aja mesti cerita pasal dorang.....walaupun dorang dah putus tunang tapi masih ada lagi pihak yg sibuk-sibuk nak hebohkan gambar yg konon nya bukti kecurangan mereka..kalau benda tu tak betol kan dah jadi satu dosa korang sebarkan fitnah....aiyaaa...

Apa yg aku sedarlah kan(aku tak tahu la korang sedark ke tak..)...kita ni dah macam ada satu trend tau...bila ada orang kahwin, semua orang nak buat majlis perkahwinan...pastu bila kes cerai pulak mula la semua sibuk-sibuk nak naik turun makhamah....kalau tengah hot cerita jenayah pasal rogol, waktu tu la melambak kes rogol berleluasa...bila pula ada kes bunuh-membunuh,memang ramai lah yg bakal mati....then kalau tengah musim kemalangan bas, semua bas nak kemalangan...

Kadang-kadang aku sendiri pun tak berapa nak paham dan sampai terfikir adakah mentaliti masyarakat kita ni sama aje...korang tak berapa paham apa yg cuba aku sampaikan??!!!alamak...sebab aku pun tak tahu macam mana nak bagi penerangan..hahaha..

Nota dari hati: Walau apa pun yg berlaku jangan lah sampai bermusuh ye..=D

1 tayar bergolek:

Solihin Zubir said... [Reply to comment]

jgn tersebar cerita x btol dh la.. dh la dpt dosa ngumpat.. dpt plak dosa fitnah kang..