Friday, July 15, 2011

Hakim kene culik???!!! l boleh gila di buatnya...

Assalammualaikum semua..

Akem (Abang)
Iena(angah)

Sudah menjadi rutin harian untuk aku mengambil Akim (anak sedara) dari sekolah dan kadang-kadang kena singgah kedai dulu sebelum pulang..part kene singgah kedai tu yg aku malas sebab mesti aku yg kena sumbang kan duit..cuba bayangkan kalau sehari lebih kurang 5ringgit..kalau seminggu dah berapa ringgit???boleh bankrap terus aku yg sememangnya bankrap ni..tapi dia beruntung dapat makcik macam aku yg sememangnya baik hati ni..hahaha....

Cuma bezanya hari ini sebab aku nak pergi CIMB dekat Setia Alam untuk masukkan cek...so dah alang-alang baik singgah Speedmart 99 aja dekat situ...

'Abang(akem), jangan lari kat jalan raya tau..tunggu aje kat pintu tu..acik nak amek hp kat belakang jap' kata aku dekat Akem sejurus dia dan aku keluar dari pintu kereta...

Selepas aku mengunci kereta Waja kepunyaan kakak aku secara manual, aku tengok Akem tak de pun dekat kawasan kereta tu..aku tengok kat belakang kereta pun tak de..so aku pun pi la masuk Speed 99 mencari dia...gaya aku dah macam orang hilang anak cari dia kat dalam kedai tu...berpusing-pusing keliling kedai korang tau tak!!!aish..

'Akak, ada nampak budak masuk kedai ni tak??' akhirnya aku bertanya dekat casher kedai tu sebab kedudukan nya yg berada di pintu kedai...

'Tak de pun' jawab kakak tu...

Korang agak apa perasaan aku ketika tu???dalam hati memang rasa menggelabah semacam tapi aku masih mampu senyum(aku kan sentiasa cool)...aku pi pusing sekeliling kereta lepas tu check dalam kereta..mana la tahu aku terkunci dia sebelum dia sempat keluar..hahaha....tetapi tak juga aku jumpa..

Aku pun ke hulur ke hilir kejap gi CIMB yg selang berapa kedai dengan Speedmart 99...lepas tu pi balik Speedmart 99...lepas tu CIMB balik..siap jerit lagi panggil nama budak tu....orang keliling tengok aku macam orang gila yg kehilangan anak...argh!!!sungguh berkecamuk jiwa....dalam fikiran masa tu memang mampus la aku kalau budak tu hilang...apa aku nak cakap kat mak bapak dia...hadoy...

Entah macam mana ketika aku menoleh ke belakang, aku ternampak kelibat dia yg menyorok di sebalik tiang dan secara involuntary action terus aku menjerit...

'Abang!!!!!!!' masa tu aku dah tak kisah jejaka-jejaka yg memandang kepada aku..muahahha....yg buat aku bengang nya tu..budak tu siap boleh lari lagi masa aku panggil...ingat ni cerita lawak ke??!!rasa macam nak duku je kepala dia...

'Yg ko duk main sorok-sorok ni kenapa???ko nak rasa kene penyepak ngn acik tak???ko tau tak yg orang lain boleh culik ko bila ko sorok macam tu???!!!!'macam-macam aku membebel kat dia dan korang ingat dia paham ke???dia fikir seronok je mengena kan aku...huh...sungguh bersabar aku melayan kerenah dia dgn adik dia..sama aje 2x5...pening kepala..nasib baik adik dorang masih baby...

Nota dari hati: Kes penculikan yg makin meningkat membuatkan aku bertambah risau..hampagas punya budak....

5 tayar bergolek:

misz anis said... [Reply to comment]

terbaek doe ayim kena kan ko...hahahaha....senak perut aku gelak coz dapat bayangkan situasi masa tu....hahahaha

tamlegend said... [Reply to comment]

kena duku ke tak ni???

shafiqabdshukor said... [Reply to comment]

baiknye mak sedara ni..
tp seyes bahaya tu...
budak2..

ayanuts said... [Reply to comment]

he..he...kalo kita mau dah jerit2 dkt situ mcm org glerr sbb risaunyerr psl

nafisa yeop said... [Reply to comment]

mmg bengong gler budak kecik tuhh . hehe .