Wednesday, July 20, 2011

Erk...diam-diam ubi tak berisi..

Assalammualaikum semua...

Korang tahu peribahasa kat bawah ni maknanye ape???(saje tnye)

DIAM-DIAM UBI BERISI

Tiba-tiba aku terfikir, kalau diam-diam ubi berisi, adakah ubi akan bising kalau tak de isi???hahahah..mesti ada yg nak kata aku sengal kan...memang patut pun SPM BM dapat B3 aku ni..hahahaha...

Walau apa pun, aku tetap bangga dengan Bahasa Melayu..Bahasa Jiwa Bangsa....

Nota dari hati: Peribahasa ni kan ibarat bahasa kiasan..sape yg buta hati je tak kan paham..hahah...

2 tayar bergolek:

aleen aiden said... [Reply to comment]

yeah,tengok aje abang karam,peribahasa yg die pakai memang xterkira banyaknye.hu3

Solihin Zubir said... [Reply to comment]

haha.. songal.. tu org ckp lurus bendul.. hehe..