Monday, July 11, 2011

cer cube senyum sikit...cantik nye dia senyum...

'Hye awek....nape pagi-pagi ni muka masam aje...cuba la senyum sikit' tegur seorang mamat penjual ikan kepada aku ketika aku berlalu untuk keluar dari Pasar Tg Karang pagi tadi...


Lalu aku menoleh dan senyum seikhlas hati dekat dia...dalam hati hanya mampu tergelak aje mendengar teguran dia yg mungkin kebosanan menjual ikan dekat situ...kalau dia nak bersembang dengan ikan nanti di katakan gila pula kan...jadi lebih baik dia beramah mesra dengan pengunjung kat pasar tu kan...hahaha....

Tapi maaf la ye bro sebab tak mampu nak teman bersembang-sembang....tangan ni dah tak mampu nak mengusung segala sayur-sayuran dan ikan yg mak aku borong dari pasar...lain la kalau nak tolong angkat ke kereta..mmg la aku berterima kasih yg tak terhingga...huhuhu...

Lepas ni kene la rajin senyum kat orang sekeliling kalau tak nak kene tegur cam tu...lagi pun senyum tu kan sedekah...tapi kalau senyum tak tentu hala pun nanti orang kata gila pula kan??!!!so nak buat cam mana ye???hehe...

Nota dari hati: kalau baby tak de gigi senyum nampak comel aje kan tp kenapa kalau orang besar senyum tak de gigi mesti bantai gelak guling-guling??=D

4 tayar bergolek:

aleen aiden said... [Reply to comment]

hahah.ayat las tu saye sokong!!!hu3 :P

misz anis said... [Reply to comment]

senyum bile ko rasa ikhlas nak senyum..=)
law mamat ensem tade gigi pon ko reject kan hana???hahahaha..=D

Salwa said... [Reply to comment]

haha.jangan la senyum selalu sangat.pelik lak nanti.

Mohamadazhan.com said... [Reply to comment]

senyum sedekah tanpa modal...hehe..=)