Saturday, June 18, 2011

semua kenangan hilang gara-gara teknologi...

Assalammualaikum semua...

Hujung minggu yg teramat la bosan....hanya duk dalam bilik ngadap laptop sampai tak tahu nak buat apa...nak blogwalking sudah rasa penat dan tak de benda menarik untuk di baca...kalau nak gi jalan-jalan konfem kene keluar duit...sudah la poket kering mana boleh membazir sesuka hati...haiyaaa....

So amek keputusan tuk geledah apa-apa yg menarik kat hard disk putih aku ni...gi la terjah folder picture untuk mengimbas kenangan-kenangan silam since sekolah menengah sampai la menjejak kan kaki ke UiTM...tapi baru teringat yg pic sekolah sampai sem 2 sudah hilang....masa tu de orang pinjam hard disk ni dan bila die pulangkan balik aku tgk folder pic dah kosong...rasa macam nak marah tapi biar lah...biar lah segala kenangan tu bermain di fikiran saja...

Cuma de satu je gambar masa sekolah menengah yg ada dalam simpanan aku...kalau dapat tengok balik mesti dah gelak-gelak...nanti nak pi tanya schoolmate la...mane tahu dorang de simpan ke kan..
classmate masa form 5..
Semua gara-gara teknologi yg terlampau canggih sampai kan semua gambar simpan dalam laptop, pendrive dan hard disk aje..kalau dulu-dule guna camera yg perlukan filem pastu filem tu wajib cuci..so dapat la letak gambar dalam album pastu susun cantik-cantik dalam almari..hahah...tapi sekarang kan guna camera digital terus transfer dalam laptop aje la...kalau nak cuci gambar digital kan mahal...boleh kopak poket..hahah...

Tapi aku dah bertekad...sem depan sejurus aje dapat biasiswa aku akan pilih gambar-gambar menarik untuk di cuci...sekurang-kurangnya biar lah ada satu album dalam simpanan aku...hahaha....dapat bayankan betapa tak kaya nye aku sampai nak cuci gambar pun kene tunggu scholarshp sem depan...hahaha...

Nota dari hati: dapat detect tak aku yg mana satu??!aku insan y paling comel...gi carik cepat!!!

4 tayar bergolek:

Amir Izzat said... [Reply to comment]

zaman persekolah memang best..haaa..zmn skrg ni suma gmbr dok lam laptop je..haha..tp lg best lau gi cuci..ada sentimental value.. tp mahal la cuci gmbr..hehe...

Anonymous said... [Reply to comment]

cadangan yang bagus.. nak buat juga la.. =)

Khuzrin Kamarudin said... [Reply to comment]

Kenangan itu memang manis... :)

Nur Fannun said... [Reply to comment]

rasanya tak de le mahal sgt cuci gambr ni..sekeping 40 sen/50 sen..klu cuci byk dpt murah..