Monday, May 16, 2011

penting sangat ke insan bergelar guru???!!

Assalaamualaikum semua..

Pagi2 aku dh dengar sekolah depan umah kakak aku (SMK MERU) ni nyanyi lagu 'kami guru Malaysia'...teringat pelak zaman sekolah dolu2 wat sambutan Hari Guru..tapi bile dah masuk UiTM tak de plak buat sambutan tuk pensyarah-pensyarah kan pada hal dorng pun tenaga pengajar gak..hehehe...

Entry ini khas tuk semua guru-guru dan pensyarah:
Pusat Asuhan Tunas Islam(PASTI) - 1995-1996
SK / SRA Simpang 4 BNO - 1997-2001
SK / SRAI Batu Belah - 2002
SAM Hishamuddin Sg Berteh - 2003 (3 hari je)
SAM Bestari - 2003-2007
Kolej Matrikulasi Melaka -2008-2009
Universiti Teknologi Mara - 2009-sekarang

Memang ada guru yg garang dan lembut tapi paling aku ingat mesti la guru yg mendenda aku..huhu..masa sekolah rendah kalau x siap kerja je mesti kene berdiri atas kerusi tak pun atas meja...tapi nasib baek zaman sekolah rendah aku ni baik2 belaka...x de la kes2 kene denda ni..muahaha...

Paling sejarah mesti la zaman aku sekolah menengah...kalau nak kata aku ni baek sangat tak de la cuma nakal2 manja je la..lagi2 bila duk asrama kan..macam2 la yg di buatnye...kene panggil ngn warden pastu kene denda tu semua perkara biasa..denda yg biasa aku kena setakat kutip sampah, basuh tandas, baca Quran, kene beristighfar dan macam2 la lagi....aku tak kisah sangat kalau kene denda ni sebab kene buat ramai2 tau..so rasa seronok de la..hahaha..

Walau macam mane pun...setiap yg guru lakukan tu untuk mendidik kita..kalau dorang tak tegas dalam mengajar mesti de yg maen2 dan tak amek serius betapa pentingnye ilmu..dan mungkin kalau aku tak kene denda dulu2 mesti aku tak jadi cam sekarang ni...

Selamat Hari Guru di ucapkan tu semua guru-guru di Malaysia especially yg pernah mengajar saye secara formal atau pun x formal...setiap ilmu yg cikgu curahkan amat la saye hargai dan tanpa guru siapa la saye...terima kasih yg x terhingga tu semua guru dan pensyarah saye..halalkan segala ilmu ye....luv u all...

Nota dari hati: Selamat Hari Guru tuk abah dan kakak...heheh..

5 tayar bergolek:

cucu umie said... [Reply to comment]

kalau kena denda itu biaselah name pon guru dia nak mendidik kita supya kelak kita menjadi orng yg berguna.kalu tidak, mase kan kita boleh ke menare gading kan..

saya_arief said... [Reply to comment]

kami sayang semua guru kami.
walaupun lecturer kami tetap panggil cikgu.
haha.
;D

Hanim Mahali said... [Reply to comment]

guru memang penting dalam hidup kita... tanpa mereka kita tak mungkin berjaya dalam hidup... ^_^

724422 @ matyo said... [Reply to comment]

kawe sampai loni menyesal tak jadi cikgu..

Kempen Jom Tukar Link

Mohamadazhan hjDesa said... [Reply to comment]

selalu kena denda...den budak nakai dulu..ish4