Wednesday, March 7, 2012

NOVEL REVIEW :Awak Suka Saya Tak??

Assalammualaikum semua...


Kali ini novel keluaran Karya Seni bertajuk AWAK SUKA SAYA TAK?? karya Melur Jelita menjadi pilihan di hati dan berjaya di habiskan tak sampai sehari walaupun ada beribu riban muka surat..hikhik...

Sinopsis

Kisah kasih sayang di antara Hilman Yong kacukan Korea – American – Cina dan Intan Zulaikha. Mereka sangat berbeza tetapi kerana perbezaan itulah mereka berjodoh. Malangnya, kesampaiankah jodoh mereka apabila Hilman Yong seorang yang baru mengenali Islam lebih mencintai Islam dari Intan Zulaikha yang sememangnya dilahirkan Islam dari keturunan lagi berselisih faham kerana ego seorang Intan.
Muncul pula Damien Yong yang sentiasa menyesakkan dada Intan Zulaikha dengan aksinya yang daring, sexy, nakal dan menggoda. Intan terpaksa bersabar dengan Damien semata-mata untuk mendapatkan semula Hilmannya…seorang hamba Allah yang penuh kesabaran dan kesopanan.


Rate
4.9/5

Cerita ini memang terbaik dan sangat lain dari yg lain..konflik yg di ketengah kan juga buka macam novel typical yg lain..mempunya unsur, jalan cerita, percintaan dan nasihat yg berlandaskan Islam serta membuka mata untuk mengenali budaya lain seperti Cina...mungkin cerita ini tak memberi kesan yg besar kepada pembaca lain tapi ia sangat berkesan di hati ini dalam menilai kasih sayang kepada Allah, Rasul, manusia dan semua makhluk...membaca novel ini juga membuatkan aku terasa kembali bersemangat dan tidak berputus asa dengan setiap dugaan yg melanda setelah membaca segala nasihat, kata-kata semangat dan cara mereka menghadapi ujian Allah walaupun berat...biasa lah dalam kehidupan mana boleh sentiasa di atas...yeah its really touched dan rasa macam nak menitis je air mata...memang tak ada kata-kata pujangga dan jiwang karat tetapi kasih sayang dan kecintaan yg mendalam kepada Allah dan Islam membuatkan aku bermuhasabah diri yg terkadang alpa ini...so tak rugi kalau beli novel ni..selamat menghayati..

Nota dari hati: Dah habis baucar buku 1 Malaysia beli novel ni...hhihih

*sumber :incik google..

4 tayar bergolek:

Unknown said... [Reply to comment]

Dah baca gak novel ni.Memang best :)

hamzah ian said... [Reply to comment]

lama dah tak baca novel.. huhuu

Unknown said... [Reply to comment]

So far novel yg terbaik dlm list saya... Awak suka tak.... Saya suka sangat...

Unknown said... [Reply to comment]

Novel terbaik dlm list saya... Saya suka sangat....