Tuesday, February 14, 2012

Perubahan drastik mengundang kutukan serta cacian dari segenap sudut...

Assalammualaikum semua...

Satu hari aku pergi ke kelas dengan keadaan yg sangat lain dari yg lain...lebih kurang 81 pasang mata memandang aku dengan pandangan pelik dan kurang percaya...betol kah itu aku kerana penampilan aku cukup berbeza pada hari itu...hanya free hair tanpa memakai tudung di kepala seperti hari-hari sebelumnya serta memakai baju yg agak tidak sopan sudah pasti mengundang banyak mata serta suara-suara sumbang yg mengutuk tidak puas hati...

Berpeluang memenangi kereta FORD RANGER di SINI..

Latar belakang pendidikan serta keluarga semua di ungkit bila melihat perubahan aku yg tersangat mendadak..mana tidak nya, sebelum ini aku seorang gadis yg sentiasa bertudung serta berbaju kurung bila ke kelas dan pergaulan antara lelaki perempuan turut di jaga...siapa yg tidak terperanjat terkejut beruk bila aku berubah sebegitu rupa teruk sekali..

Sebilangan insan yg rapat dengan aku cuba tegur secara baik supaya aku kembali ke pangkal jalan dan tidak terus tersasar jalan..tapi aku jawab dengan nada belagak dan angkuh sekali..

'Suka hati aku la...ini lah diri aku yg sebenarnya..aku tak nak hidup dengan penuh hipokrit lagi..korang jgn sibuk dengan hidup aku lah..'

Perubahan drastik itu mengundang kutukan serta cacian di facebook oleh sahabat dan guru yg pernah mendidik aku di sekolah agama suatu ketika dahulu...segenap masyarakat yg lain juga tidak kurang hebat nya dalam melemparkan kata-kata nista ibarat aku lah manusia yg paling berdosa di atas muka bumi ini...
sumber incik google..
Astaghfirullahalazim...terbangun aku dari tidur dengan keadaan termengah-mengah seperti baru mengalahkan Usain Bolt dalam pertandingan larian....tangan terus meraba-raba kepala dan melihat diri aku yg masih sempurna dengan baju tidur...semua itu mimpi rupanya...tersangat bersyukur kerana semua itu mainan tidur semata...tangan menggigil ketakutan bila terfikir dosa yg telah aku lakukan dalam mimpi itu...aku berdoa supaya di jauh kan diri ini dari berubah ke arah yg teruk seperti itu..istighfar banyak-banyak bila mendapat mimpi buruk..

Nota dari hati: Dengar kabar Baddrol Bakhtiar dah berpunya...*kecewa...


2 tayar bergolek:

qamarguyz said... [Reply to comment]

salam ziarah..
hehE, wat suspen jew..
baru terfikir nak belebel panjang tadi, tp mimpi rupanya!

Terbang Bersamaku said... [Reply to comment]

mimpi mainan tdur..semoga awk terlindung dri perkara seperti itu..