Friday, June 19, 2009

UiTM...ohhhh..UiTM...

ALHAMDULILLAH..ak dpt offer ke UiTM dlm kos TEKNOLOGI MAKMAL PERUBATAN...27 june 2009 ak akan daftar kt kolej alamanda jln klang lame..tp ak nye kampus kat shah alam..kalo tbe2 ak mendapat tajaan MARA tuk ke INDONESIA dlm MEDIC, ak akan quit kt uitm dan g la endon..

ramai yg tnye kos teknologi makmal perubatan nh pe...Teknologi Makmal Perubatan (TMP) adalah satu bidang kerjaya di mana sains dan amalan penyelidikan makmal digunakan untuk membantu dalam diagnosis, cari punca penyakit, cara kawalan dan juga penyembuhannya.Kerjaya sebagai Teknologi Makmal Perubatan (TMP) adalah menarik, mencabar dan sesuai bagi mereka yang berkelayakan serta mempunyai minat dalam teknologi sains gunaan di samping berkhidmat kepada masyarakat dan memberi sumbangan kepada kemajuan negara.

Sesuatu penyakit yang memerlukan penyiasatan mendalam, spesimen akan diambil daripada pesakit samada dalam bentuk darah, air kencing, najis, kahak atau tisu dan dihantar ke makmal untuk dianalisa oleh TMP. Keputusan daripada penganalisaan itu dapat membantu para doktor dalam membuat diagnosis dan seterusnya memberi rawatan selanjutnya.Bidang tugas (TMP) ini adalah sangat luas, dimana ianya diamalkan di hospital kerajaan dan swasta dalam pelbagai jabatan perubatan dan kesihatan..

TMP memberikan khidmat bantuan penting bagi penjagaan pesakit di hospital. Tugas hakikinya adalah melakukan analisis-analisis makmal serta menghasilkan keputusan-keputusan yang tepat yang boleh menbantu Pegawai Perubatan membuat diagnosis terhadap sesuatu penyakit dan membuat rawatan lanjut.

6 tayar bergolek:

Unknown said... [Reply to comment]

tahniah yek dpt sambung blajo..
doa2 dpt g sambung kat indon..
bru bleh jumpe inul.. hee

Nur Fannun said... [Reply to comment]

awt padam page yg tulis hancur hatiku..??eh, awk de minta unimas? course pe medic gak ker?
sy pun dpt unimas..eh, awk tol ker sapa yg dpt ipta klu minta nti nama kena blacklist...???

hana said... [Reply to comment]

sje je pdm..
heheh..
awk sbaye sye ke?
pe yg awk tnye nh??
x phm la...
awk dh dpt unimas kn..
nk risau pe ag..

Nur Fannun said... [Reply to comment]

eh, rasenye x, sy 2 tahun tua dr awk ..awk 19 kn? yup, mmg la dpt..tp xdpt permission nk pi..huhuhu..

hana said... [Reply to comment]

ermm...
btol3..
ala..
kn leh wt rayuan tuk tkr unvrsti..
try r...
pe2 pn...
ym je nh..
sharifatul_hana@yahoo.com

Nur Fannun said... [Reply to comment]

mmg la tp kena tunggu 1year or 1sem bru leh tukar..2 pun kena tgk result gak..