Sunday, March 6, 2011

jom kita merokok beramai-ramai...terbaek~

salam....

pakcik go0gle..

adakah merokok sudah menjadi satu trend di zaman sekarang nh???(gile skema ayat aku)..sape yg isap rokok cube angkat tangan macam saye???haha...ya Allah, ramai nye yg merokok(ayat macam nmpak aje orng yg angkat tgn.hehe..)...kalo nak ikutkan mmg byk persoalan yg berlayar di fikiran aku nh tapi entry kali nh aku nk luahkan pasal rokok....

kemane aje aku pergi mesti nampak orang merokok terutamanye laki la...susah la nak nampak orang x merokok...muke punye la jambu tp bile tgk kt jari nye de rokok...adoy...nyampah teros d uatnye...hahaha....nape ye orang yg merokok sekang nh semakin meningkat???cer cite sikit sebabnye...aku ngh heran nh....kalo rokok tu murah x pe gak...nh mahal semacam aje...membazir tau x....aku tnye abg ak sehari die merokok bp batang dan die jawab satu kotak..cube kite kire nye bp byk dwet abes tuk merokok selama sebulan..
1kotak x 30hari =30kotak
30kotak x RM10 = RM300

cube tgk kiraan simple ak kat atas tu....sebulan sepatutnye dapat save 300 ringgit kalo x smoke...tu pun kalo smoke sekotak sehari, d uatnye hisap lebe mesti kuar duit lebe gak kn..hahaha...aku ase agi berfaedah kalo duit tu di beri kat ak ye wahai abg2 aku yg smoke...hahaha....sekurang2nye dapat la menabur bakti kat adek mu yg cumel nh dari membazir x tentu hala...hahaha....

setelah ak pikirkn selama 10saat aku dapat simpulkan SEBAB mereke merokok..haha
1. Teringin nak mati cepat...kalo mati cepat kurang dosa...hahhaa....makin panjang idup makin byk pelak dosa yg d kumpul kn...lalalala~so lebe baik mati cepat...kalo nk bunuh diri nanti x masuk syurga pelak kn...hahaha...

2. Duit byk sgt sampai x tau nk salur kat mane...tu yg beli rokok tu...tp sekang ak nk btau la yg duit2 tu sume leh salur kat aku ye pasni...x perlu nk beli rokok ye..aku sudi menerima..=D...sile contact aku ye tuk mintak no acc...haha

3. Tak perlu menderma organ..hahaha..orang yg smoke nh senanye sayang sgt kt dorang nye jantung tu...bile jantung dh kaler itam macam tar mmg x de sape la sudi menerima jantung dorang nh kn..so selamat la satu organ ni dari kene derma..hahah...

4. Tak mahu anak...kalo orang yg merokok jugak bule menyebabkan kemandulan...mungkin mereka yg merokok nh x suke kanak2 atau pun nk sentiase romantik aje kn ngn si isteri tanpa gangguan anak2..hahaha....

5. Bole buat magik...orang yg merokok nh gak leh kuar kn asap dari idung, mulut,telinga, mata n sebagainye..pastu asap2 tu leh pelak uat bentuk LOVE,KERETA,MOTOR n nth pe2 lagi la kn....x ke magic camtu???hahaha...mesti ramai awek yg tertarik kn..ingat ramai ke yg leh uat camtu.....hanye insan yg terpilih aje tau...

sebab yg seterusnye korang pulak bagi ye..hahah...sharing is caring..caring is loving...k la...daaa~

p/s : entry ini  xde kene mngene ngn sape2 k...sape2 yg merokok tu jgn nk melenting pelak ye...gurauan semate2 tp sejujurnye aku mmg x suke ngn bau rokok...bule menyebabkan sesak nafas oke..kalo rase2 mmg nak bagi aku mati bule la merokok d sebelah aku..hahahaha~

13 tayar bergolek:

Faiz said... [Reply to comment]

merokok nie mmg bhye..nsb baiklah sy xmerokok..n hrap xkn merokok lah..

p/s: Terima Kasih kerana sudi memberi komen di blog saya..Sebagai balasan saya membuat kunjungan balas ini ke blog anda..=)

****KLIK GAMBAR FOTOGRAFI TERKINI DISINI****

diana said... [Reply to comment]

akak menyampah betul dengan adik beradik akak yang suka merokok..
nak makan pun tak de duit tapi nak merokok..
kalau orang lain akak tak heran la..

^_^sh3ra^_^ said... [Reply to comment]

sy pun x ske orang yang merokok nieyh...mcm mnana nk nasihat x tau laa...huhu

AISHA INANI said... [Reply to comment]

merokok....
hmm susah nak ckp, benda nih mcm dah jadik normal thing kannn...

lawak laa reason no 5. BUAT MAGIK? keh keh keh

Encik Luncai said... [Reply to comment]

lelaki:merokok sebab stress n bosan
pompuan:merokok utk maintainkan body..

walau apa pun alasan merokok merbahayakan kesihatan :)

hana said... [Reply to comment]

@Faiz
bgs2..
bukan senang nk jmpe laki x merokok skang nh..
heheh

hana said... [Reply to comment]

@diana
betol2..
sye sokong...
tu yg pelik..
kalo demi rokok tu sanggup aje x mkn..
=P

hana said... [Reply to comment]

@^_^sh3ra^_^
mmg susah nk nasihat..
dorang nh bkn x tau yg merokok mbhayakn ksihatan...
mgkin persekitaran mempengaruhi...

hana said... [Reply to comment]

@AISHA INANI
tu la pasal...
yg bule ubah cume diri sndiri aje...
=D

hana said... [Reply to comment]

@Encik Luncai
ye ker leh maintainkn body??
apsal sye x tau pn..
hahah

faiz said... [Reply to comment]

mmg membazir merokok ni...kalo buat melabur dah kaye dah..

Mohammednajib said... [Reply to comment]

perempuan pun ramai yang merokok juga,kempen iklan semuanya ditujukan pada lelaki,namun tiada pula kesedaran untuk membendung gejala merokok pada permpuan.merokok memang bahaya.saya pun dah benti isap rokok.

Ikhwan said... [Reply to comment]

ada kawan post di FB, dia kecewa sebab jual rokok kepada pelanggan (dia keje petrol pum). sebab bagi dia rokok sama seperti arak, membahayakan kesihatan.